Türkiye'nin en iyi haber sitesi

protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

Bilindiği üzere , Cambridge Analytica skandalıyla tarihinin en kötü dönemlerinden birini yaşadı. Facebook CEO'su ve kurucusu olan bu yüzden ifade bile vermişti. Fakat Facebook şu anda daha kötü günler yaşıyor diyebiliriz. ABD Başkanı şiddet içerikli bir paylaşım yapmış ve bu paylaşım Facebook tarafından silinmemişti. Bu durum birçok markanın reklamlarını Facebook'tan çekmesine ve boykot edilmesine neden oldu. Facebook reklam boykotu her geçen gün biraz daha büyüyor. Gelirinin büyük kısmını reklamlardan elde eden Facebook'un zararı da bu gidişle büyük olacak görünüyor. İşte konuyla tüm detaylar...

Facebook protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

veri skandalından sonra yeniden zor günler geçiriyor. ABD Başkanı 'ın şiddet içerikli paylaşımını silmeyen Facebook'a karşı reklam boykutu başladı. Starbucks, Pepsi, Coca-Cola ve Verizon'un aralarında bulunduğu birçok şirket Facebook'tan reklamlarını çekme kararı almıştı.

Facebook protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

Sadece pazartesi günü Adidas, HP, ve Ford firmaları da Unilever, The North Face, Coca Cola, Honda ve diğerlerine katıldı.

Peki reklam boykotu 'u nasıl etkileyecek?

Facebook protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

KAZANDIĞI HER 100 DOLARDAN 98'İ REKLAMLARDAN GELİYOR

Firma 2019'da gelirinin yüzde 98'ine denk gelen 69.7 milyar doları reklamlardan elde etti.

Başka bir deyişle sosyal meyda devi geçtiğimiz yıl kazandığı her 100 doların 98'ini reklam verenlerden elde etti.

Facebook protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

8 MİLYON REKLAM VERENİ VAR

Ancak 'taki büyük reklam harcamaları daha çok orta ve ufak ölçekli firmalardan geliyor. Zira Facebook'ta 8 milyon reklam veren var.

En çok harcama yapan ilk 100 firma ise yıl toplamında 4.2 milyar dolarlık reklam harcaması yaptı. Bu da reklam gelirinin sadece yüzde 6'sı anlamına geliyor.

Facebook protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

BOYKOTA 100'DEN FAZLA ŞİRKET KATILDI

ABD basınında yer alan haberlere göre, geçtiğimiz günlerde başlayan boykotuna katılarak sosyal medya platformuna reklam vermeme kararı alan şirketlerin sayısı yüzü aştı.

Facebook protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

Bu şirketler arasında Starbucks, Coca Cola, Ford, Unilever, Verizon, North Face, Levi's ve Honda gibi büyük firmalar da yer alıyor.

Aynı haberlere göre bu kampanyanın maliyeti milyar dolarlar ile ölçülecek seviyeye ulaştı.

Facebook protestosu büyüyor! Reklam boykotuna yeni isimler ekleniyor

ZUCKERBERG'İN KİŞİSEL SERVETİ 7.2 MİLYAR DOLAR AZALDI

Yaşanan bu gelişmeler sonrası 'un piyasa değeri 56 milyar dolar azalırken, Zuckerberg'in net serveti 7.2 milyar dolar azalarak 82,9 milyar dolara düştü.

SON DAKİKA