Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

  • 1
  • 10
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

Kadınlar fazla ağırlık kaldırıp kendini zorlarsa erkek gibi görünürler

Kadınlarda, kasların büyümesine neden olan testosteron hormonu erkeklerin ancak 20'de 1'i kadar salgılanır, bu nedenle irileşmeleri oldukça güçtür. Belirgin hatlara sahip olmak isteyen kadınlar ağırlık çalışarak kemik yoğunluğunu arttırıp, fiziksel olarak güçlenebilirken aynı zamanda sıkı bir görüntüye de ulaşmış olurlar.

  • 2
  • 10
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

Sıkılaşmak için pilates ve yoga yapmak yeterlidir

Sıkılaşmak ve vücudu şekillendirmek için pilates ve yoga ağırlık çalışmaya alternatif değildir. Vücuda şekil vermek, kasların güçlendirilmesi, dolayısıyla ağırlık çalışmaları ile mümkündür. Pilates ve yoga esnekliği artırma ve core bölgesini güçlendirmenin yanında mental rahatlama sağlar, sakatlanmaları önlemeye yardımcı olur.

  • 3
  • 10
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

Yağlı yiyecekler yağlanmaya yol açar

Alınan kalorilerin yakılan kalorilerden fazla olması kilo almanın ana nedenidir. Sadece yağlı yiyecekleri keserek yağlanma durdurulamaz. Kalori, karbonhidrat, protein ve yağlardan gelir. Birçok kişide yağlanmanın sebebi sanılanın aksine yağlardan değil alınan karbonhidrat miktarının fazlalığından kaynaklanır.

  • 4
  • 10
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

Doğal şekerler, yapay olanlara göre daha sağlıklıdır

Doğal ya da yapay şekerin kilo vermeye çalışan insanlar üzerinde bir farkı yoktur. Sağlık probleminden kaçınmak ve kilo problemi yaşamamak için çok şeker tüketiminden uzak durmaya dikkat edilmelidir. Buna her türlü hamur işi de dahildir.

  • 5
  • 10
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

Bölgesel zayıflama için hedeflenen bölgenin çalıştırılması yeterlidir

Sadece fazlalık görülen bölgeye yönelik yapılan egzersiz ile istenildiği gibi yağ yakılamaz. Hangi bölgede en çok yağ toplandığı ve en kolay nereden verildiği genetiktir. Yağ yakımı için en doğru yöntem, belirli bir miktar kalori açığı oluşturarak, düzenli egzersiz ile tüm vücuttaki yağ depolarını azaltmak gerekir.

  • 6
  • 10
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

Pasif egzersiz ile daha etkili, kolay ve kısa sürede çok daha iyi sonuç alınıyor

İnsan vücudu ortama ve duruma adapte olabilen bir mekanizmadır. Vücudun alışkanlıkların vazgeçmesi ve şekillenmesi için ağırlık ve kardiyo gibi yüksek uyarıcılara ihtiyacı vardır. Egzersiz ne kadar kolay olursa faydası da o kadar az olacak demektir. Terlemeden forma girilemez.

  • 7
  • 10
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane
Kadınların iyi yaşam hakkında doğru sandığı 10 efsane

Ağırlık çalışmadan kemik ve kas kütlesi korunabilir

Günlük aktivite sabit tutulsa bile her 10 yılda kas kütlesinin %5'i kaybedilir. Yaş ilerledikçe kas liflerinin yerini kolajen doku doldurmaya başladığında, hareket kabiliyeti azalacaktır. Geri dönülmeyen bir yola girmeden önce amaç korumak olsa bile ağırlık çalışması yaparak kas lifleri canlı tutulmalıdır.

BİZE ULAŞIN