Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Seveni az ama faydası sayısız... Kolon kanserine kalkan oluyor!

Pırasa; çiğ ve pişmiş olarak tüketilebilen mineral ve vitamin açısından zengin bir sebzedir. Bu yararlı sebzeyi düzenli olarak tüketmek için pek çok nedenimiz var! İşte prasanın sağlımıza etkileri...

Seveni az ama faydası sayısız...  Kolon kanserine kalkan oluyor!

Diyetisyen Funda Tuzgöl, pırasanın yararlarını şöyle özetliyor:

Seveni az ama faydası sayısız...  Kolon kanserine kalkan oluyor!

1. Pırasa bir prebiyotiktir. Prebiyotikler kolon bakterilerinin sayı ve aktivitelerini artırmakla birlikte probiyotiklerin (barsaklarda bulunan mikroorganizmaları düzenleyen mikroorganizmaların) aktivitesini artıran sindirilmeyen karbonhidratlardır. Bu özelliği sayesinde barsak hareketlerini artırır ve kabızlığı düzenler.

Seveni az ama faydası sayısız...  Kolon kanserine kalkan oluyor!

Bir porsiyon pırasa yemeği, bir küçük boy muz, bir küçük boy soğan ve sarımsak, bir yetişkinin günlük prebiyotik gereksinimini karşılamaktadır.

Seveni az ama faydası sayısız...  Kolon kanserine kalkan oluyor!

2. Pırasanın antiseptik olduğuna dair çeşitli çalışmalar da yer almaktadır.

Seveni az ama faydası sayısız...  Kolon kanserine kalkan oluyor!

3. Yeşil yapraklı sebzeler, içerdikleri kalsiyum nedeniyle süt ve ürünleri ile başa baş gitmektedir. Hatta tüketimleri halinde içerdikleri kalsiyum fosfor oranının 1'e eşit olması nedeni ile yeşil yapraklı sebzelerin kalsiyumunun vücut tarafından kullanılabilirliği süt ve ürünlerine oranla çok daha yüksektir.

Seveni az ama faydası sayısız...  Kolon kanserine kalkan oluyor!

Sebzelerin kalsiyum içeriklerini sıralayacak olursak 100g'ında 240Mg kalsiyum içeren en yüksek maydanoz, ikinci sırada ise 100g'ında 120Mg kalsiyum içeren pırasa yer almaktadır. Bu demektir ki pırasa çok iyi bir kalsiyum kaynağıdır.

Seveni az ama faydası sayısız...  Kolon kanserine kalkan oluyor!

4. Sebzelerden havucun 100g'ı 1100Mg A vitamini içermektedir. Vitamin A içermesine göre sebzeleri sıraladığımızda havucun ardından ıspanak gelmekte ve üçüncü sırada da 100g'ında 330Mg A vitamini içeren pırasa yer almaktadır.

BİZE ULAŞIN