Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

'le nerede buluştu, Memleketim şarkısı nasıl popüler oldu, 'ya neden hayranları İngiliz anahtarı hediye etti? 70'li : Sazlı Cazlı Sözlük kitabı müzik klasiklerimizin hikayesini çok da bilinmeyen yönleriyle anlatıyor

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

70'leri nasıl bilirsiniz diye sorsak eminim ki çeşit çeşit cevap gelecektir. Kimi Türkiye'deki siyasi karmaşadan bahsedecektir, kimi Kıbrıs Harekatı'ndan, kimine göre demek muhtıra demek, kimine göreyse arabesk yılları... Öyle ya da böyle 70'lerde hayatımıza giren ve aradan geçen yıllara rağmen değerinden bir şey kaybetmeyen o kadar çok şey var ki...

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

Mesela Hababam Sınıfı filmi ya da 'in Benimle Oyna mısın albümü... Derya Bengi'nin hazırladığı, Yapı Kredi Yayınları'ndan çıkan 70'li : Sazlı Cazlı Sözlük kitabı 70'li yılları popüler kültür üzerinden ele alıyor. Hal böyle olunca o yıllarda kolektif hafızamıza giren ve bir daha hiç çıkmayan eserlerin peşine düşüyor. Biz de kitabın içinden, 70'li yıllara ait olan ve bugün bile hâlâ değerli kalan şarkıların peşine düştük. Ne hikayeler öğrendik buyrun...

BENİMLE OYNAR MISIN?:
Bülent Ortaçgil'in kimya okurken henüz üniversite öğrencisiyken çıkardığı albümün ilanında plak şirketi "İddialı, ümitli ve gururluyuz" yazıyordu. Ne yazsalar olurmuş. Albüm, o yıllarda beklenen satış rakamına ulaşamasa da ilerleyen yıllarda altın gibi değerlendi. Bir klasik haline geldi. Türk müzik tarihinin en iyi albümlerinden kabul edildi. Geriye de şu anekdot kaldı: Ortaçgil Hey dergisine söyleşi verir. Adana'dan dergiye yazan Yasemin Hanım da "Bülent 'Benimle oynar mısınız' demiş. Adresi verirseniz oynarız elbette yazmış. Dergi de Ortaçgil'in okul adresini vermiş.

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

BODRUM:
"Nasıl anlatsam, nerden başlasam" dizelerini ilk olarak 1975'te Bardakçı koyunda yazarken Bodrum'un zaman içerisinde bu kadar gözde bir yer olacağını tahmin ediyor muydu, bilinmez. Ama şarkı bir klasik haline gelirken Bodrum da zaman içerisinde Türkiye'nin en gözde tatil beldesi oldu. Hatta uluslararası yıldızların uğrak yeri haline geldi. Mesela karısıyla 1977'de Bodrum'a gelmişti. Bodrum'da ile buluşmuştu. Müren bu buluşmada Jagger'a Madem Derdimi Sordun Dinlemeye Mecbursun şarkısını söylemişti.

BİR TESELLİ VER:
'ın Bir Teselli Ver albümü, 70'li yıllarda arabeskin zirveye tırmanış plağı olarak kabul edilir. O gün bu gündür de hep dinlenir. Gencebay içinse farklı bir yanı vardır bu albümün. Gencebay albümle aynı adı taşıyan, Lütfi Akad'ın çektiği filmle sinemaya başlar.

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

KENDİM ETTİM KENDİM BULDUM:
Neşat Ertaş'ın 70'lerdeki hit şarkısı o yıllarda o kadar çok sevilmişti ki Emel Sayın'dan 'ya kadar birçok şarkıcı söylemişti. Ertaş'ın ilk evliliği üzerine yazdığı şarkı sonraki yıllarda daha da popüler hale geldi. Ne zaman bir pişmanlık durumu olsa ağızlardan bu şarkı döküldü.

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

İKİMİZ BİR FİDANIZ:
bestesini 1975'te seslendirdiğinde Türkiye bu şarkıyı söylüyordu artık. O Tülay Özer sonradan ünlü olacak 'in ablasıydı. Bulut'un Adana'da köy okulunda öğretmenlik yaparken yazdığı şarkı onu da müzik dünyasına sokmuştu artık. Tülay Özer bu şarkıyla her kesimden her gruptan insana seslendiğini söylüyordu. Yıllar geçti, Zerrin Özer ortaya çıktı ve ablası Tülay'dan daha popüler oldu. Hakkı Bulut bu şarkıyla anılır oldu.

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

MEMLEKETİM:
1970'te Bir Başkadır Benim Memleketim adıyla yayımlanınca pek ilgi görmeyen Ayten Alpman'ın şarkısı 1974 Kıbrıs Harekatı sırasında tam bir patlama yaptı. Adı da Memleketim'e dönüştü. Zaman içerisinde şarkının hikayesi de ona yüklenen anlam da değişti. Ama ne zaman memleket sevdasını müzikle anlatma gereği duyulunca bu şarkı imdada yetişti...

Sazlı sözlü 70'li yıllar resmi geçidi!

PALAVRA PALAVRA:
Bir Alman televizyonunda müzikli bir skeçte ortaya çıkan, sonra uzun bir yolculuk sonrası Fikret Şenses'in adaptasyonu ile Ajda Pekkan şarkısı haline gelen Palavra Palavra bugün sanatçının klasikleri arasında yer alan, konserlerinin vazgeçilmezlerindendir. Tek başına ayakta duran, erkeklere karşı çıkabilen, Ya Sonra, Bambaşka Biri gibi Pekkan şarkılarının ilklerindendir. 'Feminist Ajda' şarkıları olarak kabul edilir. Ama bu şarkıların ortak noktası ise sözlerinin Şenses'e ait olmasıdır.

BİZE ULAŞIN