1972'den beri Mercedes-Benz, S Serisi ile otomobilde en yüksek çıtayı belirliyor. Şimdilerde bir hayli popüler olan birçok otomotiv teknolojisi de ilk olarak S Serisi'nde kullanıldı. ABS 1970'lerde robert bosch gmbh tarafından geliştirilip, ilk defa 1978 model s serisinde kullanılmıştır. hava yastığı 1971 yılında mercedes-benz tarafından geliştirilip, ilk defa 1981 model s serisinde kullanılmıştır. asr 1987 yılında robert bosch gmbh ve mercedes'in ortak çalışması sonucu ortaya çıkan sistem, ilk defa mercedes benz s serisinde kullanılmıştır. can bus robert bosch gmbh tarafından otomotiv sektöründe daha az bağlantı ile daha çok bilgi transferi mantığı ile kurulmuş olan bu haberleşme sistemi ilk olarak 1992 model s serisinde kullanılmıştır. esp 1995'te robert bosch gmbh tarafından geliştirilip, ilk defa 1995 model s serisinde kullanılmıştır. bas 1996'da mercedes-benz tarafından geliştirilip, ilk defa 1996 model s serisi ve sl serisinde kullanılmıştır. 1998'den itibaren mercedes-benz'in bütün otomobillerinde standart olarak kullanılmaya başlanmıştır. smart key teknoloji olarak 90'ların ortalarında siemens tarafından geliştirilen sistemin otombil adaptasonu mercedes-benz tarafından 1997 yılında patenti alınarak geliştirilmiş. ilk defa 1998 model s serisinde kullanılmıştır. active body control ilk olarak 1998 model mercedes s 600 ve mercedes s 65 amg'de kullanılmıştır. pre safe 2002'de düzenlenen paris mondial de l'automobile'de tanıtılarak, ilk defa 2003 model s serisinde kullanılmıştır. adaptive cruise control 2002 yılında s serisinde ve daha gelişmiş modeli ilk defa 2005 yılında distronic plus adıyla s serisinde kullanılmıştır. magic body control yol yüzeyi tarayıcısı özelliğine sahip bir kamera aracılığıyla yoldaki tümsek ve çukurlar algılayarak süspansiyonu anında ayarlayabilen sistem 2013 yılından itibaren yeni s-serisi ile kullanılmaya başladı.