Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

  • 1
  • 8
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

Bağırsaklarınızın yavaş çalışmasını önleyecek 7 besin!

  • 2
  • 8
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

Su

Sindirim sisteminizin sağlıklı çalışabilmesi için yeterli miktarda su içmeniz çok önemli. Kabızlığın en önde gelen sebeplerinden biri dehidrasyon, çünkü yeterli sıvı almadığınızda dışkınızın yumuşayıp bağırsaklarınızda hareketlenmesi mümkün olmuyor. Kola, kahve, çay gibi içecekler maalesef sayılmıyor, su içmeniz gerekiyor. Suyun tadını sevmiyorum diyorsanız içine salatalık, nane, limon, çilek dilimleri ekleyerek sevdiğiniz bir aromayı doğal yoldan yaratabilirsiniz.

  • 3
  • 8
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

Kuru baklagiller

Mercimek, fasulye, nohut gibi kuru baklagiller lif açısından zengindir. Peki, lif neden önemli? Çünkü lif dışkının hacmini arttırarak sindirim sisteminde ilerlemesini kolaylaştırır ve yolda toksinleri toplayarak vücuttan atılmasını sağlar. Ayrıca bağırsaklarınızdaki iyi bakterilerin beslenmesine yardımcı olur. Uzmanlar günde 20-30 g arası lif tüketmeyi tavsiye ediyor. Baklagiller arasında en yüksek lif içeriği mercimek (1 bardak 16 g) ve siyah fasulyede (1 bardak 15 g).

  • 4
  • 8
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

Frambuaz

Lif söz konusu olduğunda bütün meyvelerin kraliçesi frambuaz! 1 bardağında 8 g lif içeriyor.

  • 5
  • 8
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

Kuru erik

Kabızlığa iyi geldiği yaygın olarak bilinen kuru erik, hem lif açısından zengindir (yarım bardakta 6 g), hem de kabuğunda bağırsak çalıştıran bazı doğal maddeler içerir.

  • 6
  • 8
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

Badem

Badem kalp dostu yağ, protein ve fiber içeriğinin yanı sıra iyi bir magnezyum kaynağıdır. Magnezyum, mide asidini nötralize eder ve dışkının bağırsaklarda hareketini sağlar. Bir avuç badem magnezyum ihtiyacınızın %25'ini karşılar.

  • 7
  • 8
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!
Bağırsaklarınızın çalışma hızını arttırın!

Yeşil yapraklı sebzeler

Ispanak, pazı, karalahana lif içeriklerinin yanı sıra bağırsaklarınızı hareketlendirmek için gerekli besinler içerirler: magnezyum (bağırsak kaslarının kasılmasına yardım eder), potasyum (sıvı dengesi ve kaslar için).

BİZE ULAŞIN