Türkiye'nin en iyi haber sitesi

bağışıklığını güçlendiren 9 önerisi

Kışın sık sık hastalanan aslında en büyük sorunu, bağışıklıklarının zayıf olması. Bu nedenle çocukluk çağında doğru bir biçimi benimsemek, hem enfeksiyon hastalıklarıyla mücadelede hem de bağışıklığı güçlendirmede etkin rol oynuyor. Peki, çocuğun sistemini güçlendirmek için neler yapılabilir? Çocuğun bağışıklık sistemini güçlendiren yiyecekler nelerdir? İşte anne-babalara 9 öneri...

Çocukların bağışıklığını güçlendiren 9 beslenme önerisi

Çocukluk çağında hastalığa yakalanma nedenleri arasında alerjiler, kronik rahatsızlıklar ve immün sisteminin yetersiz çalışması önemli bir yer tutuyor. Enfeksiyonlarla mücadelede etmek için de sistemini kuvvetlendirmek gerekiyor. Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Eser Akkuş, çocuklarda vücut direncinin artırılması için önemli önerilerde bulundu:

Çocukların bağışıklığını güçlendiren 9 beslenme önerisi

İÇTİĞİNİZ HER SİGARA ÇOCUĞUNUZU HASTA EDİYOR

Yaşamın ilk 5 yılında, normal bir immün sisteme sahip olan çocuklar, özellikle sonbahar ve kış mevsiminde yılda 6-8 kez solunum yolu enfeksiyonu geçirebilir. Sigara dumanına maruz kalmak, üst-alt solunum yolları ve orta kulak enfeksiyonları sıklığında ciddi artışa neden oluyor. Özellikle kreşe ve okula giden çocuklarda yılda 6-8 kez üst solunum yolu enfeksiyonu ya da 1-2 kez basit gastroenterit görülebiliyor. Bu durum çoğu zaman ebeveynlerin endişe ile doktora başvurmalarına yol açıyor. Ancak kreşte bulunmak ve sigara dumanına maruz kalmak, yaygın risk faktörlerinden ve solunum yolu enfeksiyonlarının sayısını yılda 10-12 atağa kadar artırabiliyor.

Çocukların bağışıklığını güçlendiren 9 beslenme önerisi

ÇOCUĞUN BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ KUVVETLENDİRMEK İÇİN…

Yeni doğan döneminden itibaren tüm aşılarını yaptırın.

İlk 6 ay sadece anne sütü verin, en az 2 yaşın sonuna kadar da anne sütü verebilirsiniz.

Düzenli ve sık el yıkama alışkanlığı kazandırın.

Çocukların bağışıklığını güçlendiren 9 beslenme önerisi

Sağlıklı ve dengeli beslenmesine özen gösterin.

Rafine olmuş ve raf ömrü uzun gıda maddelerinden uzak durmasını sağlayın.

Bol sıvı tüketmesini sağlayın.

Çocukların bağışıklığını güçlendiren 9 beslenme önerisi

Yeterli ve düzenli uykuyu ihmal etmeyin.

Sigara dumanından uzak tutun.

Mecbur kalmadıkça kalabalık mekanlara sokmayın.

Çocukların bağışıklığını güçlendiren 9 beslenme önerisi

Hasta kişi ve çocuklardan uzak tutmaya çalışın.

Mevsimine uygun giydirin.

Yaşına uygun ve düzenli spor yapmasını sağlayın.

Çocukların bağışıklığını güçlendiren 9 beslenme önerisi

HANGİ BESİNLER GÜÇLÜ BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ İÇİN GEREKLİ?

1- Sebzelerden; brokoli, lahana, kereviz, pazı, turp, ıspanak, soğan, sarımsak…

BİZE ULAŞIN