Hangi yemek için ne kadar spor

  • 1
  • 15
Hangi yemek için ne kadar spor
Hangi yemek için ne kadar spor

Yediklerinizle aldığı kalorileri yağa çevirmemek için ne kadar hareket etmeniz gerektiğini biliyor musunuz? Bahar geldi. Çoğu kişi için diyet mönüleri “olmazsa olmazlar” arasında yerini aldı. Zira, özellikle de kalorili şeyler tüketmek, fazla kilolardan kurtulma çabasında olanlara pahalıya mal olabilir. Peki arada bir kendini tutamayıp kaçamak yapanlar, yediklerini yakmak için neler yapmalı? Acıbadem International Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ekin Altın, besinlerdeki kalori miktarlarını ve yediklerimizi yakmak için hangi egzersizden ne kadar süre yapmak gerektiğini açıkladı.

  • 2
  • 15
Hangi yemek için ne kadar spor
Hangi yemek için ne kadar spor

Sıcacık bir pizzaya hayır diyemediniz mi? 180 gramlık bir dilim pizza yaklaşık 330 kalori. O kaloriyi yakabilmek için 1 saat boyunca hiç durmadan yüzmeniz gerekiyor. Bu size 324 kalori yaktıracak.

  • 3
  • 15
Hangi yemek için ne kadar spor
Hangi yemek için ne kadar spor

HAMBURGERE HAYIR DİYEMEDİNİZ Mİ?
Çeşidine, etinin gramajına ve ekmeğine göre değişmekle birlikte ortalama 110 gramlık bir adet hamburger 240 kalori ediyor. Bu alınan kaloriyi yakmak için tempolu bir şekilde 2 saat yürümek gerekiyor.

  • 4
  • 15
Hangi yemek için ne kadar spor
Hangi yemek için ne kadar spor

1 DİLİM ÇİKOLATALI PASTA MI?
Özellikle kadınların vazgeçilmezi çikolatalı pasta? Geri çevirmek nasıl da zordur pek çoğu için! Ama yemeden önce bir kez daha düşünün. Zira 70 gramlık bir dilim çikolatalı pasta yaklaşık 275 kalori ediyor. O pastanın kalorisinin size kilo olarak dönüşünü engellemek için ortalama 2 buçuk saat aktif bir şekilde ev işi yapmak gerekiyor.

  • 5
  • 15
Hangi yemek için ne kadar spor
Hangi yemek için ne kadar spor

BAKLAVA YEDİNİZSE HAYDİ DANS ETMEYE
40 gramlık bir dilim baklavayı tüketmenin faturası 240 kalori. Onu yakabilmek için ise hiç durmadan 1 buçuk saat dans etmek gerekiyor.

  • 6
  • 15
Hangi yemek için ne kadar spor
Hangi yemek için ne kadar spor

İÇECEKLERE DE DİKKAT!
Peki ya meşrubatlar? Bahar aylarıyla sıvı ihtiyacı artacak. Harcadığınız sıvıyı yerine koymak için tüketeceğiniz meşrubatlara dikkat! Örneğin 330 cc’lik bir kutu hazır vişne suyu 178 kalori. Onu yakmak için ortalama 300 dakika yani 5 saat durmaksızın merdiven inip çıkmak gerekiyor.

  • 7
  • 15
Hangi yemek için ne kadar spor
Hangi yemek için ne kadar spor

SÜTLÜ KAHVE Mİ İÇTİNİZ?
1 fincan normal yağlı süt ile şekerli sütlü kahve içtiğinizde 150-160 kalori almış oluyorsunuz. Onu yakabilmek için ayakta 3-3.5 saat bulaşık yıkamak bu kaloriyi ancak kaybettiriyor.

BİZE ULAŞIN