Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Her gün 1 saat yürüyün

  • 1
  • 8
Her gün 1 saat yürüyün
Her gün 1 saat yürüyün

ABD, Batı Avrupa ve Avustralya'da yapılan, 45 yaş üstü bir milyondan fazla kişinin katıldığı 13 farklı çalışmayı inceleyen araştırmacılar, 60 ila 75 dakika süreyle yapılan fiziksel aktivitenin, 8 saatten fazla oturmanın yol açtığı yüksek ölüm riskini ortadan kaldırdığını belirledi.

  • 2
  • 8
Her gün 1 saat yürüyün
Her gün 1 saat yürüyün

Çalışmayı yürüten ekipte yer alan, Norveç'teki Sogn & Fjordane Üniversitesinde görevli Lars Bo Andersen, uzun süre oturmanın, insülin seviyesini yükselttiği ve metabolizmayı yavaşlattığı için diyabet ve kalp hastalıkları başta olmak üzere birçok rahatsızlık riskini artırdığını ifade etti.

  • 3
  • 8
Her gün 1 saat yürüyün
Her gün 1 saat yürüyün

Andersen, televizyon karşısında saatler geçirmenin ofiste oturarak çalışmaktan daha tehlikeli olabileceğine dikkati çekerek, "Birçok insan sadece televizyon izlemiyor aynı zamanda yağlı atıştırmalıklar tüketiyor." dedi.

  • 4
  • 8
Her gün 1 saat yürüyün
Her gün 1 saat yürüyün

Çalışmaya katılan Norveç Spor Bilimlerinden Ulf Ekelund, yaptığı açıklamada, öğle yemeği vaktindeki yürüyüşle, sabahları koşuyla veya işe bisikletle gitmeyle yapılabilecek egzersizlerin önemine dikkati çekti.

  • 5
  • 8
Her gün 1 saat yürüyün
Her gün 1 saat yürüyün

Bütün gün egzersiz yapmadan oturmanın obezite ve sigara kadar tehlikeli olduğu sonucuna ulaşıldı.

  • 6
  • 8
Her gün 1 saat yürüyün
Her gün 1 saat yürüyün

Tüm gün oturarak çalışmanın ardından evde beş saat veya daha uzun süre televizyon karşısında vakit geçirmenin ortaya çıkardığı zararı, bir saatlik aktivitenin bile gideremeyeceği kaydedildi.

  • 7
  • 8
Her gün 1 saat yürüyün
Her gün 1 saat yürüyün

Daha önce yapılan araştırmalar, uzun süreli oturmanın kalp rahatsızlıkları, kanser ve erken ölüm riskini artırdığını ortaya koymuştu.

BİZE ULAŞIN