Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Her gün düzenli olarak yürüyüş yapmanın faydaları şaşırtıyor. Her gün yürüyüş yapmanın kalp hastalıklarından obeziteye kadar birçok sağlık sorununu önlediği ortaya çıktı. Günde en az 30 dakika tempolu yürüyüş bile sağlığımıza sağlık katıyor. Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Haluk Sargın, insan bünyesini çok zorlamadan kolay yapılan, her yaşa uygun bir spor olan yürüyüşün az bilinen faydalarını sıraladı. İşte her yaşa uygun bir spor olan yürüyüşün 15 faydası…

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Her gün düzenli olarak yürüyüş yapmanın faydaları şaşırtıyor. Her gün yürüyüş yapmanın kalp hastalıklarından obeziteye kadar birçok sağlık sorununu önlediği ortaya çıktı. Günde en az 30 dakika tempolu yürüyüş bile sağlığımıza sağlık katıyor. Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Haluk Sargın, insan bünyesini çok zorlamadan kolay yapılan, her yaşa uygun bir spor olan yürüyüşün az bilinen faydalarını sıraladı. İşte her yaşa uygun bir spor olan yürüyüşün 15 faydası…

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Kasları güçlendirir: Kalp kasının yanı sıra vücut kaslarını güçlendirir, daha etkin çalışmasını sağlar. Kan basıncını düzenler.

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Beyin-damar ve kalp-damar hastalıkları riskini azaltır: Yürüyüş, kan akım ve miktarını artırarak dolaşımı iyileştirir. Kalp kasının ana damarlar dışında yan damarlarının da beslenmesini artırır. Böylece ana damarlardaki tıkanıklık hallerinde oluşacak tıkanıklıklarının vereceği zararı minimalize eder.

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Eklem ve kasların esnekliğini artırır: Hareketsizlik ve kireçlenmeye bağlı eklem sertliğini azaltır. Bacak, kalça ve gövde kaslarını kuvvetlendirir.

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Kemikleri güçlendirir: Kemik erimesini engelleyici veya azaltıcı rolü vardır.

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Obezite riskini azaltır: Metabolizmayı uyarır, yağların yakılmasını sağlar. Ortalama 5 km'lik tempolu bir yürüyüş saatte 400-500 kalori yağ yaktırır. Bu her gün uygulanırsa bir ayda 2-3 kilo zayıflamayı sağlar.

Her gün yürüyüş yapmanın inanılmaz faydaları...

Yaratıcılığı destekler: Beyine oksijen sağlanmasını artırarak yaratıcı düşünce potansiyelini ve zihinsel keskinliği artırır.

BİZE ULAŞIN