Kadın kalbine özel 8 öneri

  • 1
  • 10
Kadın kalbine özel 8 öneri
Kadın kalbine özel 8 öneri

Pek çok kadın kalp hastalığını çoğunlukla 'erkeklere özgü' bir hastalık gibi algılıyor. Kadınların genellikle kalp hastalıklarının erken belirtilerinin farkında olmadığını söyleyen Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Ahmet Karabulut, kadın ölümlerinin yarısının kalp damar hastalığına bağlı nedenlerden oluştuğunu belirtti.

  • 2
  • 10
Kadın kalbine özel 8 öneri
Kadın kalbine özel 8 öneri

"Araştırmalar kadınların tarama programlarına da daha az katıldığını, kalp krizinde hastaneye daha geç başvurduğunu göstermektedir. Oysa kalp damar hastalığı tanısı erkeklerde daha yüksek olmasına karşın, bu hastalıklarından ölüm oranı kadınlarda daha fazladır" diyen Doç. Karabulut, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında, sağlıklı kalplere sahip olmaları için kadınlara 8 öneride bulundu:

  • 3
  • 10
Kadın kalbine özel 8 öneri
Kadın kalbine özel 8 öneri


1. Kilo verin: Obezite, kadınlarda ciddi oranda artıyor. Özellikle 40 yaş üzerinde kadınların yüzde 50'si şişmanlık sorunuyla karşı karşıya. Oysa yüzde 5-10 oranında bir kilo kaybı bile kalpte olumlu etki yapmaya yetiyor. Bel çevresi kalp sağlığının diğer bir göstergesi olup, 88 cm'nin altında tutulması gerekiyor.

  • 4
  • 10
Kadın kalbine özel 8 öneri
Kadın kalbine özel 8 öneri


2. Düzenli ve kaliteli uyuyun: Çalışmalar günde 6 saatten az uyuyan kadınlarda kalp hastalığı riskinin arttığını gösteriyor. Gecelik 7-8 saat arası uyku kalp sağlığını koruyor. Az uyku gibi aşırı uyku da kalbe düşman.

  • 5
  • 10
Kadın kalbine özel 8 öneri
Kadın kalbine özel 8 öneri

3. Bol bol gülün: Gülmek kalp sağlığına iyi geliyor. Stres hormon seviyelerinde azalma yaparak kalbin üzerindeki yükü azaltıyor. Pozitif düşünmek ve kendine güven de kalp sağlığını korumaya faydalı.

  • 6
  • 10
Kadın kalbine özel 8 öneri
Kadın kalbine özel 8 öneri

4. Gevşeme terapileri yapın: Gevşeme terapileri kalbe dost aktivitelerden. Araştırmalar, depresyon ve kaygı bozukluklarının kadınlarda daha yaygın olduğunu gösteriyor. Sosyal programlar, sakin yürüyüşler, yoga ve pilates gibi aktiviteler ile vücudumuz ve kalbimiz stresten arınabiliyor.

  • 7
  • 10
Kadın kalbine özel 8 öneri
Kadın kalbine özel 8 öneri

5. Sigaradan uzaklaşın: Sigara içen kadınlarda kalp hastalığı riski erkeklere oranla daha fazla. Özellikle doğum kontrol hapı kullanan kadınlarda sigara içilmesi ile kalp hastalığı riski ciddi oranda artıyor.

BİZE ULAŞIN