ni dengede tutmak için 10 öneri

  • 1
  • 11
ni dengede tutmak için 10 öneri
Kan şekerini dengede tutmak için 10 öneri

Beslenme düzenine dikkat edilmediği zaman dalgalanıyor, bunun sonucunda daha sık acıkma ve daha fazla besin tüketimi nedeniyle kilo alınıyor.

  • 2
  • 11
ni dengede tutmak için 10 öneri
Kan şekerini dengede tutmak için 10 öneri

nin uzun süre yüksek seyretmesi ise damarlar ve organlar üzerinde tahribata neden olabiliyor. Yeme disiplinini olabildiğince koruyarak kan şekerinde dengeyi sağlayıp lı bir hayat yaşamanın mümkün olduğunu söyleyen uzmanlar kan şekerini dengede tutmanın püf noktalarını anlattı:

  • 3
  • 11
ni dengede tutmak için 10 öneri
Kan şekerini dengede tutmak için 10 öneri

Kahvaltı alışkanlığı kazanın: kahvaltı alışkanlığı kazanmanız çok önemli. nizi dengede tutabilmek için sabah kahvaltıda; tam tahıllar gibi glisemik indeksi düşük ve proteinden zengin besinler olmalı. Bal, reçel, marmelat, beyaz ekmek ile hamur işleri gibi basit şeker içeriği yüksek besinler ile salam, sosis, pastırma gibi şarküteri ürünleri yerine; domates, salatalık, yeşillikler, yumurta, peynir ve tam tahıllı ekmekle hafif bir kahvaltıyı tercih edin.

  • 4
  • 11
ni dengede tutmak için 10 öneri
Kan şekerini dengede tutmak için 10 öneri

Vücudunuzu susuz bırakmayın: Vücudun susuz kalması düzeyini etkileyebiliyor.. Özellikle yaz aylarında terlemeyle ve idrarla vücuttan atılan suyu yerine koymanız çok önemli. Günlük 8-10 bardak su tüketmeyi ihmal etmeyin.

  • 5
  • 11
ni dengede tutmak için 10 öneri
Kan şekerini dengede tutmak için 10 öneri

Tatlınızı yemekten 2-3 saat sonra yiyin: tatlıları yemekten hemen sonra yemek yerine, 2-3 saat sonra ara öğün olarak yemek daha doğru. Bir öğünde almanız gereken kaloriyi ana yemeğe ayırın. Yemeğin üzerine şeker açısından oldukça zengin olan tatlıyı eklerseniz nizde ani yükselişler görülebiliyor. Ayrıca tatlıyı sık sık yemeyin ve tükettiğiniz miktarın tadımlık olmasına dikkat edin. Şerbetli tatlılar yerine daha çok sütlü tatlı, dondurma veya meyve tercih edin. Tatlılarınıza kan şekerini dengeleyici özelliği olan tarçın ekleyin.

  • 6
  • 11
ni dengede tutmak için 10 öneri
Kan şekerini dengede tutmak için 10 öneri

Tatlı ihtiyacınızı meyve ile karşılayın: Şerbetli tatlılarda 1 porsiyon içerisinde genelde 2 adet bulunuyor ve yaklaşık 450 kalori içeriyor. Örneğin şerbeti olmasa bile 1 dilim baklavanın kalorisi 3 ince dilim ekmeğe eş değer oluyor (yaklaşık 200 kalori). 1 porsiyon meyvede ise; örneğin 10-12 adet orta boy çilek veya 15 adet kiraz sadece 48 kalori içeriyor.

  • 7
  • 11
ni dengede tutmak için 10 öneri
Kan şekerini dengede tutmak için 10 öneri

Meyveyi ceviz veya sütle tüketin: Meyveleri 2-3 adet tam ceviz veya 6-8 adet badem gibi kavrulmamış yağlı tohumlarla veya 1 bardak süt, 2-3 yemek kaşığı az yağlı yoğurt gibi proteinden zengin besinlerle tüketin. Çünkü bu besinler ndeki dalgalanmaların önüne geçiyor ve daha uzun süre tok kalmanızı sağlıyor.

BİZE ULAŞIN