Kilo vermek isteyenler dikkat!

  • 1
  • 11
Kilo vermek isteyenler dikkat!
Kilo vermek isteyenler dikkat!

Fazla kilo özellikle yaz ayları yaklaşırken gençler tarafından dert ediliyor. Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, kilo vermek isteyenlere dikkat etmeleri gereken yöntemleri anlatıyor.

  • 2
  • 11
Kilo vermek isteyenler dikkat!
Kilo vermek isteyenler dikkat!

Öğün atlama
Uzun süre kendini aç bırakan kişiler için iki sonuç vardır. Bunlardan bir tanesi hiç kilo veremediği gibi aksine belirli bir süre sonra yaptığı diyeti bırakıp daha da çok kilo aldığı gerçeğidir. İkinci sonuç ise kilo kaybına rağmen diyet sürecinde kendini fazla yıpratma sonucu verdiği kiloyu uzun süre koruyamamaktır. Öğünlerin düzenli yapılması hem uzun süre aç kalmanızı engelleyecek hem de yaptığınız diyetin beslenme tarzı olmasını sağlayacaktır. Kısacası verdiğiniz kiloyu da çok daha rahat koruyabileceksiniz.

  • 3
  • 11
Kilo vermek isteyenler dikkat!
Kilo vermek isteyenler dikkat!

Sıvıları fazla tüket
Düzgün diyet yapan kişilerde yeterli miktarda su içilmediğinde diyetin verimliliği düşecektir. Verdiğiniz kilonun tartı üzerinde istenildiği seviyelere inmesi de imkansız olacaktır. Bu nedenle gün içerisinde yeterli miktarda su içmelisiniz. Ayrıca gün içinde bazı bitki çaylarını, siyah çayı ve kahveyi de doğru miktarlarda tüketirseniz kilo vermenize yardımcı olacaktır.

  • 4
  • 11
Kilo vermek isteyenler dikkat!
Kilo vermek isteyenler dikkat!

Naneli sakız çiğne
Yapılan bazı bilimsel çalışmada naneli sakız çiğneyen bireylerin uzun süre tokluk hissiyatı yaşadığı dolaysıyla gün içerisinde daha az abur cubur tükettiğini göstermiştir. Eğer sürekli açlık hissiyatınız var ise naneli sakızı denemelisiniz.

  • 5
  • 11
Kilo vermek isteyenler dikkat!
Kilo vermek isteyenler dikkat!

Akşam 8'den sonra besin tüketme
Ne yaparsanız yapın akşam 8'den sonra besin tüketirseniz kilo veremezsiniz. Bu nedenle yaptığınız beslenme programında akşam yemek saatlerine özellikle özen gösterin.

  • 6
  • 11
Kilo vermek isteyenler dikkat!
Kilo vermek isteyenler dikkat!

Kötü beslenme alışkanlıklarından ve rafine besinlerden uzak dur
Diyetinizi sabote edebilecek kötü beslenme alışkanlıklarından bir dönem uzak durmalısınız. Hatta diyet programınız bittikten sonrada belirli sıklıklarda kontrollü olarak bu besinleri tüketmeli sürekliliğinden kaçınmalısınız. Ayrıca rafine besinler, hazır içecekler ve katkı maddesi ürünleri mümkün olduğunca beslenme programınızda bulundurmayınız.

  • 7
  • 11
Kilo vermek isteyenler dikkat!
Kilo vermek isteyenler dikkat!

Düşük karbonhidratlı diyetlerden uzak dur
"Ekmek yemeyeyim", "meyve yemeyeyim" gibi cümleler ile diyete başlarsanız yine kilo vermeniz zor bir süreç olur. Bu şekilde beslenmeye çalışırsanız tüm günü tatlı krizleri ile geçirirsiniz. İpin ucu bir kere kaçtı mı gerisi zaten gelecek ve kendi diyetinizi kendiniz sabote etmiş olacaksınız.

BİZE ULAŞIN