Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

  • 1
  • 10
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

Uzman Diyetisyen Serkan Tutar, insan vücudunu işleyen en mükemmel donanım sistemi olarak tanımlanabileceğini belirterek, “Her gün birbirine bağlı olarak çalışan birçok sistem bulunan vücudumuzda düzenli ve hızlı çalışan bir metabolizma hepimizin isteğidir. Metabolizmayı hızlandırmanın birçok yöntemi bulunmaktadır. Hızlı bir metabolizma ise daha fazla kalori yakımı ile doğru orantılıdır dedi.

 

 

  • 2
  • 10
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

Genel olarak erkeklerin kas kitlesinin yüksek olması nedeni ile vücutlarının daha fazla kalori yaktığını dile getiren Tutar, "Çoğu insan için 40 yaşından sonra metabolizma hızı yavaşlamaya başlar. Ayrıca genetik faktörlerde metabolizma hızı üzerine büyük etkisi bulunmaktadır. Bunlara rağmen sizinde metabolizma hızınızı arttırabileceğiniz 8 önemli nokta bulunmaktadır diye konuştu. Tutar daha sonra şunları kaydetti;

 

  • 3
  • 10
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

KAS KİTLESİNİ ARTTIRMAK

 "Kas kitlesi direk olarak kalori yakımı ile doğru orantılıdır. Eğer kas oranınız normale göre yüksek ise metabolizma hızınız olması gerekenden daha yüksek olduğu anlamına gelmektedir. Gün içerisinde yapılacak düzenli egzersiz ile kalori yakımını iki katına yakın arttırabilirsiniz. Egzersizin düzenli yapılması buradaki en önemli unsurdur. Çünkü yapmış olduğunuz egzersizde o anda yakılan kaloriden çok metabolizmanın aktif olarak sürekli çalışması daha önemlidir. Uzun süre ama daha orta tempo ile yapılan egzersizin, hızlı tempo ile daha kısa süre yapılan çalışmalara göre daha verimli sonuçlar vereceğini de unutmamalısınız.

 

  • 4
  • 10
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

SU İLE FAZLA YAKIT

 Bedeninizin işlevselliğini devam ettirebilmesi için suya ihtiyaç duyar. Hatta hafif susuz iseniz metabolizmanız yavaşlayabilir. Yapılan bir çalışmada günde 8 bardak su içen kişilerin vücutlarının yakmış olduğu kalorinin 4 bardak içenlere göre daha fazla olduğu gösterilmiştir. Gün içerisinde alınan sıvı miktarına taze sebze ve meyvelerinde katkı sağladığını unutmadan bunları da günlük beslenme programınızda bulundurmanız önemlidir.

 

  • 5
  • 10
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

KONTROLLÜ TAURİN ALIMI ÖNEMLİDİR

 Birçok enerji içeceği içerisinde bulunan kafein nedeni ile metabolizma hızlandırıcıdır. Ayrıca bazı enerji içecekleri içerisinde taurin bulunmaktadır. Bu madde yine kişinin metabolizmasının ciddi anlamda hızlanması için önemlidir. Ancak bu içecekler yüksek tansiyona, anksiyeteye ve uyku sorunlarına neden olabilir. Bu nedenle Amerika Pediatri Akademisi çocuklar ve gençler için bu içecekleri önermez. Eğer enerji içeceği kullanacaksanız doktor veya diyetisyeninize kesinlikle danışmalısınız.

 

  • 6
  • 10
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

GÜNAHSIZ ATIŞTIRMALIKLAR

 Sık besin tüketilmesi kilo alımına neden olabilir. Ama bu tüketmiş olduğunuz besinin kalori ve besin değerleri ile doğru orantılı olarak değişebilir. Eğer yüksek kalorili atıştırmalıklar tüketirseniz kilo almanız kaçınılmaz olacaktır. Genel olarak ana yemeklerin arasının uzun süre açlık ile geçmesi metabolizma hızınızın yavaşlamasına neden olur. Sağlıklı ara öğün alternatifleri ile hem metabolizmanız hızlanacaktır hem de bir sonraki ara öğünde kalori alımı

  • 7
  • 10
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol
Metabolizma hızlandırmak için 8 yol

BAHARAT KULLANIN

 Baharatlı gıdalar metabolizmayı yüksek vitese almak anlamına gelmektedir. Kırmızı biber veya diğer baharatlardan toplamda ortalama bir çorba kaşığı olarak yemeğe eklenmesi metabolizma hızınızı arttırır. Bu metabolizma hızlandırıcı etki yapılan egzersiz gibi kalıcı bir metabolizma artışı sağlamasa da anlık işe yaradığı bilinmektedir.

 

BİZE ULAŞIN