Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

  • 1
  • 12
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

Ramazan ayında gün boyu süren uzun açlık nedeniyle, vücudun savunma mekanizmalarını devreye soktuğunu ve bu nedenle sahurda alınan besinleri depolandığını belirten Obezite ve Metabolik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Tufan Ergenç, uzun süren açlık sonrası iftarda tüketilen aşırı miktardaki besinlerin yağ oranının daha da arttığını söyledi. Bu durumun kısır bir döngü halinde bir ay boyunca devam etmesinin, kilo artışıyla sonuçlandığını belirten Ergenç, düşük kan şekerinin yarattığı halsizliğin, hareketsizliğe yol açarak kilo artışına katkıda bulunduğunu ifade etti.

  • 2
  • 12
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

Bayram tatilini iyi değerlendirerek kilo vermek mümkün

Ramazan Bayramında bir çok kişinin aşırı yeme eğilimine girdiğini söyleyen Dr. Ergenç, gelenekler nedeniyle aşırı tatlı tüketilmesinin kilo alımını artırdığını belirtti. Çalışmalarını İzmir'de sürdüren Ergenç, "Ramazan ayı sonrası uzun bir tatil dönemine giriyoruz ve bu dönem kilo verimi açısından bir şans, bayram tatilinde alınacak birkaç küçük beslenme önlemiyle alınan kiloları geri vermek mümkün" diye konuştu.

  • 3
  • 12
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

Bayram tatilinde kilo vermenin 10 yolu şöyle:


1- Sabah kalkıldığında içilecek iki bardak su, hem metabolizmayı hızlandırıyor, hemde barsak hareketlerini artırıyor

  • 4
  • 12
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

2- Bayram süresince yumurta, yağsız peynir, domates ve salatalıktan oluşan hafif bir kahvaltı ve bunun yanında tüketilen roka, maydanoz, nane, marul gibi yeşillikler gün boyu zindelik veriyor

  • 5
  • 12
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

3- Tatil süresince mümkünse ekmek tüketimi kesilmeli veya tam tahıllı ekmek tercih edilmeli

  • 6
  • 12
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

4- Ana öğünlerde et tavuk gibi protein ağırlıklı besinler ve sebze tüketilmeli, gün boyu ana öğünlerden ödün verilmemeli. Ayrıca ana öğünlerden otuz dakika önce su içilmesi hazımsızlığı oldukça azaltıyor

  • 7
  • 12
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu
Ramazan Bayramında kilo vermenin 10 yolu

5- Et grubu besinlerin yanında mutlaka bol yeşillikli salata yer almalı. Salata lif oranının artırıyor ve bağırsaklardan faydalı besin emilimini sağlıyor

BİZE ULAŞIN