Türkiye'nin en iyi haber sitesi

’nı sağlıklı geçirmek için…

Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik, zamanımızın çoğunu evimizde geçirdiğimiz pandemi sürecinde farkında olmadan beslenme alışkanlıklarımızı değiştirdiğimize dikkat çekerek, "Evden çıkamama durumu bizi mutfakta sürekli bir şeyler yapmaya ve tüketmeye itti. Bu dönemde hareketin de azalmasıyla birlikte alınan kilolar sonrasında Ramazan'ın da gelmesi; uzun süreli açlık nedeniyle metabolizma hızının yavaşlamasına bağlı olarak, daha hızlı kilo alınmasına yol açtı. Dolayısıyla bu 'nı metabolizmayı hızlandırmak için bir fırsat dönemi olarak değerlendirmeye çalışabilirsiniz" diyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik Ramazan Bayramı'nda dikkat etmeniz gereken 9 önemli kuralı anlattı...

Ramazan Bayramı’nı sağlıklı geçirmek için…

Beslenme ve , zamanımızın çoğunu evimizde geçirdiğimiz pandemi sürecinde farkında olmadan beslenme alışkanlıklarımızı değiştirdiğimize dikkat çekerek, "Evden çıkamama durumu bizi mutfakta sürekli bir şeyler yapmaya ve tüketmeye itti. Bu dönemde hareketin de azalmasıyla birlikte alınan kilolar sonrasında Ramazan'ın da gelmesi; uzun süreli açlık nedeniyle metabolizma hızının yavaşlamasına bağlı olarak, daha hızlı kilo alınmasına yol açtı. Dolayısıyla bu 'nı metabolizmayı hızlandırmak için bir fırsat dönemi olarak değerlendirmeye çalışabilirsiniz" diyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Müzeyyen Çelik Ramazan Bayramı'nda dikkat etmeniz gereken 9 önemli kuralı anlattı...

Ramazan Bayramı’nı sağlıklı geçirmek için…

KAHVALTI ŞART, ANCAK…

Dengeli ve hafif bir kahvaltı gün içerisinde metabolizmanın hızlanmasında ve açlık hissinin kontrol edilmesinde en önemli öğün kuşkusuz. Ancak dikkat! Kahvaltıda; peynir, zeytin, bolca çiğ mevsim sebzeler, yumurta ve tam tahıllı ekmek yeterli olacaktır. Şekerli marmelatlar, bal ve reçel gibi doğrudan şeker içeren yiyeceklerden ise uzak durmanızda fayda var.

Ramazan Bayramı’nı sağlıklı geçirmek için…

ARA ÖĞÜN YAPMADAN OLMAZ

Beslenme ve , Ramazan boyunca günde iki öğün beslenilmesinin metabolizma hızının yavaşlamasına neden olduğunu hatırlatarak sözlerine şöyle devam ediyor: "Bayramda öğün sayısını artırırken, yemek saatine 2 saat kala kuru yemiş, meyve,şekersiz tatlı ve sütlü kahve gibi yiyeceklerle ara öğün yapmayı ihmal etmeyin. Böylece kan şekerinizi düzenler ve ana yemeklerdeki porsiyonunuzu küçültürsünüz. Beslenmenize bu şekilde sağlıklı ara öğünler eklemeniz hem kontrolsüzce yemenin ve bunun sonucunda kilo almanın hem de tıka basa yedikten sonraki oluşabilecek mide bağırsak problemlerinin önüne geçmenizi kolaylaştıracaktır"

Ramazan Bayramı’nı sağlıklı geçirmek için…

TATLI İHTİYACINIZ İÇİN ŞEKERSİZ PUDİNG

boyunca tatlı ve çikolata tüketimine dikkat etmeli,aşırı yeme eğiliminden mümkün olduğunca uzak kalmalısınız. Eğer mutlaka tatlı tüketmek istiyorsanız hamurlu, şerbetli tatlılar yerine, sütlü tatlılar veya evde basit bir şekilde yapacağınız şekersiz bir pudingle tatlı ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

Ramazan Bayramı’nı sağlıklı geçirmek için…

3-4 PORSİYON SEBZE MEYVE ŞART

Ramazan boyunca iki öğün beslenme nedeniyle sebze ve meyve tüketiminin nispeten azalması kabızlık gibi bazı sindirim sistemi sorunlarına yol açabiliyor. Yavaşlayan sindirim sistemini harekete geçirmek için günde toplam 3-4 porsiyon sebze ve meyve tüketmeyi asla ihmal etmeyin.

Ramazan Bayramı’nı sağlıklı geçirmek için…

BÖREK VE SARMAYA DİKKAT

Börek ve sarma bayramların genellikle vazgeçilmez ikilisi oluyor. "Eğer bu ikili gibi karbonhidrat içeriği yüksek yiyecekler sizin de bayram klasiğiniz ise bunları öğleden sonra küçük porsiyonlarda, ara öğün olarak tüketmenizde fayda var" diyen Beslenme ve bunun nedenini şöyle anlatıyor: "Böylece hem kilo kontrolünüzü sağlamış olursunuz hem de kan şekeriniz belirli sınırlarda kalır. Ayrıca Ramazan boyunca iki öğün beslenmeye alışmış midenizi yormamak ve bağırsak problemlerinden korunmak için ana öğünlerde yağlı ve kızartmadan uzak durmayı, bunların yerine ızgara, buğulama ve haşlanmış yiyecekler tüketmeyi unutmayın"

Ramazan Bayramı’nı sağlıklı geçirmek için…

3 ANA VE 3 ARA ÖĞÜNE DEVAM

Beslenme ve 'yla birlikte günde 3 ana, 2-3 ara olan yemek düzenimize geçebileceğimizi belirterek, "Bayram boyunca ve sonrasında öğün atlamamaya dikkat edin. Öğün atlamanız kan şekerinizin düşmesine ve bir sonraki öğünde fazla yemenize neden olabilir. Yine öğün atladığınızda metabolizma hızınız yavaşladığı gibi sindirim problemleri de yaşayabilirsiniz" diyor. Müzeyyen Çelik ayrıca yatmadan en az 2 saat önce yeme içme faslını bitirmeniz gerektiği uyarısında bulunarak, "Akşam saatlerinden sonra yavaşlayan ve uykuya hazırlanan metabolizmanız, bu sıra tükettiğimiz besinleri enerjiye çevirmekte zorlanacak. Bu da kilo artışına neden olacak. Vücudunuza uykuya girmeden önce yiyecekleri sindirmesi için zaman verin." diyor.

SON DAKİKA