Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

Vücut ölçülerinizden ve kilonuzdan memnun dahi olsanız, şeker yalnızca kilolu bireyler için zararlı değil. Dolayısıyla şekeri hayatımızdan çıkarmak daha sağlıklı bir yaşam için gerekli. İşte şekeri bırakmak için uygulamanız gereken 5 adım...

  • 1
  • 11
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

Yiyeceğinizde şekeri kesmenin en akıllıca yolu yemek alırken besin değerleri tablosunu ve içindekiler kısmını incelemektir.

  • 2
  • 11
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

İçindekiler listesinde ne kadar "oz"la biten şey (glukoz, fruktoz, maltoz, laktoz, sakkaroz...) varsa o kadar çok şeker içeriyor demektir.

  • 3
  • 11
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

AÇ KALMAYIN
Vücudumuz her 20 dakikada bir şeker ihtiyacı duyar.

  • 4
  • 11
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

Dolayısıyla gün içerisinde özellikle regl dönemlerinde tatlı ihtiyacı hissederiz.

  • 5
  • 11
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

ŞEKERLERİ YOK EDİN!

Tüm şekerleri yok edin. Evinizde, iş yerinizde ya da odanızda bulundurduğunuz tüm şekerli şeyleri kaldırın. Tabii ki yenilerini almamak kaydıyla.

  • 6
  • 11
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

Şeker diyetine girmek, özellikle tatlıya düşkünlüğü olanlar için başlı başına zorlu bir iştir.

Bu yüzden, şekeri bir anda kesmek yerine azar azar yiyeceklerinizden çıkarın

  • 7
  • 11
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları
Şeker alışkanlığından kurtulmanın yolları

BAĞIRSAK DENGENİZİ DÜZENLEYİN
Şekeri bir anda kesmek, bağırsaklarınızdaki yararlı bakterilerin dengesini bozabilir.
Bu durumu gidermek için beslenme uzmanları probiyotik içeren yoğurt ve kefir gibi besinler alınmasını öneriyor.

BİZE ULAŞIN