Stresi azaltmanın 6 yolu

  • 1
  • 7
Stresi azaltmanın 6 yolu
Stresi azaltmanın 6 yolu

Güncel hayatta bizi strese sokan birçok neden olabiliyor. Ne yazık ki her an cenin pozisyonunu alıp yatağımızda uzanamıyoruz. Bunun yerine yoğun stres hissettiğimiz anlarda vücudumuzdaki hormonal tepkimeleri değiştirmeye yönelik yapabileceğimiz birkaç eylem var.

  • 2
  • 7
Stresi azaltmanın 6 yolu
Stresi azaltmanın 6 yolu

1. Geri saymak

Oldukça basit görünse de 1'den 10'a, sonra 10'dan geriye yavaş yavaş saymak ve tekrarlayan rakamlara odaklanmak, beynin stres verici düşüncelerden uzaklaşmasını sağlar.

  • 3
  • 7
Stresi azaltmanın 6 yolu
Stresi azaltmanın 6 yolu

2. Turunçgil koklamak

Soyulmuş limon kokusu stres seviyesinin ani düşüşüne ve ruh halinin değişimine sebep olur.

  • 4
  • 7
Stresi azaltmanın 6 yolu
Stresi azaltmanın 6 yolu

3. Sakız çiğnemek

Araştırmalara göre, birkaç dakika sakız çiğnemek stres hormonu kortizolun ve anksiyetenin seviyesini azaltıyor.

  • 5
  • 7
Stresi azaltmanın 6 yolu
Stresi azaltmanın 6 yolu

4. Çikolata yemek

Özellikle bitter çikolata kortizol seviyesini dengeler. Lezzetli ise bir başka artı yanı.

  • 6
  • 7
Stresi azaltmanın 6 yolu
Stresi azaltmanın 6 yolu

5. Yeşil çay içmek

Yeşil çayda L-Teanin vardır ve L-Teanin stresi azaltıp, ruh halini iyileştiren bir kimyasaldır. Stresli anlarda çay tercihi yeşil çaydan yana kullanılmalı.

  • 7
  • 7
Stresi azaltmanın 6 yolu
Stresi azaltmanın 6 yolu

6. Müzik dinlemek

Stresli anlarda kulaklıkları takıp en sevdiğiniz şarkıyı dinlemek sizi sakinleştirir. Müzik ve ritmin kalp atışına ve ruh haline doğrudan etkisi olduğu kanıtlanmıştır.

BİZE ULAŞIN