Türkiye'nin en iyi haber sitesi

çekenler dikkat! kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

''Evde Kal'' çağrısına uyulan dönemde, bireylerin gece daha geç saatlerde yattığını, sabahları da daha geç saatlerde uykudan kalktığını, uykuya daha geç daldığını belirten Nöroloji Uzmanı Dr. Özge Kadırhan, ''Tüm bunlarla birlikte, nedeniyle yoğun stres ve endişe duyguları ile kalitesinin bozularak uyku süresinde sık sık kâbus görme ve uykudan uyanma ve yeniden uykuya dalamama durumu çok yaygınlaştı" dedi. İşte sağlıklı ve kaliteli uyku için bir kez yapsanız bile farkı göreceğiniz 5 püf noktası...

Uykusuzluk çekenler dikkat! Uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

Nöroloji Anabilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi Özge A. Kadırhan, Covid-19 pandemisi sürecindeki normalleşme uygulamaları kapsamında, çalışma ve ofis hayatına dönülmesiyle, kişisel korunma önlemlerine daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Uykusuzluk çekenler dikkat! Uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

'EVDE KAL' SÜRECİNDE UYKU DÜZENİ BOZULDU

''Evde Kal'' çağrısına uyulan dönemde, bireylerin gece daha geç saatlerde yattığını, sabahları da daha geç saatlerde uykudan kalktığını, uykuya daha geç daldığını belirten Dr. Kadırhan, ''Tüm bunlarla birlikte, nedeniyle yoğun stres ve endişe duyguları ile kalitesinin bozularak uyku süresinde sık sık kâbus görme ve uykudan uyanma ve yeniden uykuya dalamama durumu çok yaygınlaştı.

Uykusuzluk çekenler dikkat! Uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

Özellikle; yatak odasının dışında evden ofis çalışmalarımızı yürüttüğümüz alan olarak kullanılması, 'mesai' kavramını unutturdu. Gün içerisinde sabah belli saatte alarm kurarak uyanma, belli zaman aralığında öğlen yemeğinin yenmesi ve molalar şeklindeki rutinleri aksatma davranışları mevcut uyku düzenimizi bozan ve zaten bozuk olan uyku düzenimizin daha da kötüleşmesine yol açan nedenler oldu.'' dedi.

Uykusuzluk çekenler dikkat! Uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

KADINLARDA UYKU BOZUKLUĞU DAHA FAZLA

Dr. Kadırhan, Covid-19 pandemisi sürecinde bozuklarını hakkında birden çok merkezli ve ülke katılımlı bir araştırma sonuçlarını paylaştı;

Uykusuzluk çekenler dikkat! Uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

''Yüzde 22 insanda kötü alışkanlığı kazanıldı ve uyku kalitesi yetersiz olanlarda sorunlar insomnia 'kronik ' tanısı alacak seviyeye geldi. Kadınlarda yüzde 26 uyku kalitesi bozukluğu erkeklere yüzde 17 göre daha çok etkilendi.

Uykusuzluk çekenler dikkat! Uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

Covid-19 yoğun bölgelerde yaşayan halkın yüzde 21'i kalitesinin çok yetersiz olduğunu ifade ederken; Covid-19 yoğun bölgelerde yaşamayan halkın ise daha az sıklıkta yüzde 17'si uyku kalitesinin kötü olduğunu ifade etmiştir. Covid-19'a yakalanma korkusu ile yoğun stres ile tetiklenen uyku kalitesi bozukluğu halkın yüzde 19'unda görülmüş ve özellikle bu durum 60-65 yaş üzerindeki yaşlı popülasyonda gözlemlenmiştir.''

Uykusuzluk çekenler dikkat! Uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiye

SAĞLIKLI VE KALİTELİ UYKUNUN PÜF NOKTALARI

Sağlıklı kaliteli uykunun, daha verimli ve yüksek enerjili çalışan bir beyin olduğunu ifade eden Nöroloji Uzmanı Dr. Özge A. Kadırhan, ''Covid-19 pandemisinin özellikle kalitesi üzerindeki etkileri göz önüne alınınca, normalleşme süresince yapılacak hayatımıza katılacak davranışlarla bu süreç daha etkin ve sağlığımız yıpranmadan geçirilebilir'' dedi ve uyku kalitesini korumak ve artırmak için 5 tavsiyede bulundu.

SON DAKİKA