Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

Türk kadını klasik parçalardan vazgeçmiyor

Fast Fashion, yani hızlı modanın gün geçtikçe daha da hızlanması, sosyal medyadan hizmet veren 'personal shopper' hizmetini daha da popülerleştirdi. Artık maddi gücü yüksek modaseverler yeni çıkan gözde bir ürüne Türkiye'de satışa çıkmadan hemen sahip olmak istiyor. İlk sahip olmak ya da sosyal medyasında ilk gösteren olmak için müthiş bir yarış yaşanıyor. İşte tüm bu yoğun talepleri en garantili ve en hızlı şekilde yerine getirenler 'personal shopper'lar oluyor, yani kişisel alışveriş uzmanları. Sosyal medya olmadığı zamanlarda müşteriyle bir araya gelinir, ne isteniyorsa listesi yapılır, müşteri için alışverişe çıkılır ve satın alınanlar müşteriye teslim edilirdi. Değişen her şey gibi zamanla bu meslek de şekil değiştirdi. Artık her şey bir mesaj yollamak kadar yakın ve kolay. Alışveriş uzmanlığında titiz çalışmalarıyla haklı bir şöhret kazanan Aekstyle markasının kurucuları olan üç kız kardeş Aleyna Kaya, Gamze Genç ve Gaye Kaya'ya merak ettiklerimi sordum... Keyifle okumanız dileğiyle...

STİL, KİŞİNİN YANSIMASIDIR
■ Personal shopper'lık nedir?
Biz tamamen kişiye özel alışveriş danışmanıyız. Modanın gidişatına göre doğru kişiye hem fikir veriyoruz, hem de ürünü çok daha güvenilir kişiye özel şekilde temin ediyoruz. Bir nevi güncel moda takipçisiyiz.
■ Bu işe ne zaman ve nasıl başladınız? Üç kardeş blog hesabı olarak kullandığımız Instagram sayfamızda, takipçilerimizin zevkimizi çok beğenmesi, önerdiğimiz ürünleri tercih etmesi ve bizimle mağaza gezip onlara ürün önermemizi talep etmesi sonucu 2018 Aralık ayında sayfamızı güncelleyerek hizmet vermeye başladık.
■ Neden böyle bir mesleği seçtiniz?
Biz üç kız kardeş üniversitede farklı bölümler okuyup farklı meslekler içindeyiz. Alışveriş yaparken çevremizin bizden sürekli fikirler aldığını ve düşüncelerimizi önemsediklerini fark ettik. Aslında biz bu süreçte mesleğe farkında olmadan başlamış ve insanlara alışveriş anlamında danışman olmuştuk. Daha sonra yaptığımız araştırmalar sonucu bu alanda verimli olabileceğimizi düşündük ve bu alana yöneldik. Ayrıca ticareti seven ve bu konuda başarılı bir ailede büyüdük, bunun da büyük etkisi var tabii ki.
■ Bu işi yapmanın avantajları nelerdir?
Aslında biz personal shopper'lığı iş olarak değil de hobi olarak görüyoruz. Verdiğimiz hizmetten keyif alıp yeni tarzlar, yeni parçalar keşfediyoruz. Aslında bir bakıma insanların kendilerini tanımalarına yardımcı oluyoruz. Çünkü stil, kişinin yansımasıdır.
■ Peki zorlukları var mıdır?
Her işte olduğu gibi bu işin de zorlukları var. Aekstyle olarak en zorunu başarıyoruz. İnsanların ihtiyaç duydukları mutluluğu onlara kusursuz ve güvenilir bir şekilde ulaştırmak için gece gündüz online olarak hizmet veriyoruz.
■ Bu işe yeni başlayanlara tavsiyeniz ne olur? En başta çok iyi düşünmeleri gerekiyor. Yapılmayan neyi yapabilirim diye fikirler üretmeliler, yoksa bu sektörde taklitçilikle başarılı olamazlar.

LÜKSÜ SEVİYORUZ
■ Türk lüks alışverişseverlerin profilini çıkarabilir misiniz?
Müthiş farklılaşmaya başladık. Eskiden daha tekdüze bir tüketim vardı. Şimdi tokasından çorabına, şapkasından mayosuna kadar daha iddialı parçalar kullanıyor. Biz Türkler lüks tüketimi inanılmaz seviyoruz. Türkler modaya ilerleyen dönemlerde daha çok yön verecek.
■ Ünlülerden kimlere hizmet veriyorsunuz?
Direkt isim olarak vermeyelim ama ekranlarda ve sosyal medyada beğenilen birçok ünlü isim çok iyi müşterilerimiz.
■ Pandemi dönemini nasıl geçirdiniz?
Aslında insanlar alışverişi kesmedi. Aksine evdeyken daha bilinçli alışveriş portföyleri oluştu. Müşterilerimiz daha netti. Bizim için verimli ve daha yoğun geçti diyebiliriz.
■ Sosyal medyanın size sağladığı kolaylıklar neler?
En büyük kolaylık müşteri portföyümüze anlık olarak hizmet vermemiz, birebir anlık iletişime geçmemiz. Çok daha büyük kitlelere anlık olarak ulaşmamızı sağlıyor. Paylaştığımız ürünlerin popülerliği artıyor, paylaştıkça talep çoğalıyor. Biraz da insanların tercihlerine göre paylaştıklarımızla arz-talep oluşturup yön verebiliyoruz. İyi tanıttığımız bir üründe yoğun bir şekilde talep alıyoruz.

EN ÇOK LÜKS MARKALARIN AKSESUARLARI SATILIYOR
■ Yeni sezon için en çok sipariş aldığınız ürünler nedir?
Şu an en çok talep gören lüks markaların aksesuarları oldu. Dior takılar en çok satılanlarda. Çantada Jacquemus bu sezon da rengarenk çantalarıyla sezona güzel bir giriş yaptı. Bottega Veneta'nın her parçası ayrı olay. Louis Vuitton'un Multi Pochette modeli, Prada re-edition, Chanel 19 model çantalar zor bulunuyor ve her zaman yok satıyor. Botlarda Chanel'in yeni sezonu çok tercih ediliyor. Ardından Prada, Bottega Veneta. Snekarslarda Dior, Chanel, Golden Goose, Off White ve Gucci en çok tercih edilenler olmakta.

BLOGGERLAR
TÜM DÜNYADA MODAYI BELİRLİYOR
■ Türk kadınının en rağbet ettiği markalar nelerdir?
Türk kadını klasik seviyor. Yeni dönemde blogger'lık yapan influencerlar modaya yön veriyor. Bu dünyada da, Türkiye'de de böyle. O yüzden artık Instagram'da görülen çantalara, ayakkabılara yönelmeler çok oluyor. Ama Türk kadını her zamanki gibi klasikçi. O yüzden Louis Vuitton, Dior, Chanel ve Prada vazgeçilmezleri.

LEOPAR VE ZEBRA DESENI ALTIN ÇAĞINI YAŞAYACAK
■ Sonbahar-kış sezonuna girdik. Ne gibi trendler bizi bekliyor?
Pandemi yüzünden bahar mevsimi gibi bu dönemi de yine evde geçirebiliriz ama trendler belli. Renk kırmızı, siyah ve bej tonları. Abartılı yakalara, büyük gösterişli kol detaylarına devam ediyoruz. Basic-comfort giyim ön planda. Kadife ve ekoseyi çok göreceğiz. Leopar ve zebra deseni altın çağını yaşayacak. Çanta ayrımları kalktı. İrili ufaklı, artık elde, kolda kullanılan her boydan çantaların sezonu. Çizmelerin dönemi devam edecek ama kaba diye nitelendirdiğimiz bot modelleri çok kullanılacak.

ARTIK ANLIK VE İHTİYACA YÖNELİK ALIŞVERİŞ YAPIYORUZ
■ Yaşanan pandemi dönemi sonrası alışveriş tarzımız değişti mi?
Artık ileri mevsimi düşünmüyoruz. Önceden kalın bir kabanı yaz başı alırdık. Şimdi daha çok anlık ve o süreçte giyebileceğimiz ihtiyaca yönelik alışveriş yapıyoruz. Basic comfort giyim tercih ediliyor. Bu böyle de devam edecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA