Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SİNAN ÖZEDİNCİK

Sabah Cannes’da devleri buluşturdu

Perakende sektörünün önemli temsilcileri Cannes’da gerçekleşen MAPIC’17 fuarında buluştu. Türk markalarının uluslararası alanda tanınmasına öncülük eden SABAH, bu yıl da fuara damga vurdu

Her yıl Cannes'da dünyanın önemli perakende devlerini bir araya getiren MAPIC'e (The International Retail Property Market) bu yıl Türk markaları damga vurdu. 15-17 Kasım tarihlerinde 17'ncisi gerçekleşen fuara; İpekyol, Roman, Colin's, Network, Doğtaş, Kiğılı, Avva, Damat, Tudors gibi Türk markaları katıldı. Yabancı ve Türk perakende markaları ile AVM temsilcileri, yeni yatırımlar konusunda görüş alışverişinde bulundu. Türk markalarını uluslararası arenada tek bir çatı altında tanıtmak amacıyla 2014'te BMD önderliğinde kurulan Turkish Brands, fuarda tam anlamıyla gövde gösterisi yaptı. Perakende sektörünün gelişimini destekleyen Turkuvaz Medya Grubu/SABAH, fuarda düzenlediği yemekte tekstil markalarının temsilcileri ile yatırımcıları ağırladı. Fuar süresince, Daily SABAH ve BMD'nin hazırladığı MAPIC'17 Turkish Brands gazetesi de yabancı katılımcılara ücretsiz dağıtıldı.

OSMAN ARAR - Damat "MAPIC, Orka Holding olarak markalarımızın global yolculukta hız kazanmasını sağlayan önemli bir etkinlik. Burada dünyadaki alışveriş merkezlerindeki lokasyonlarla ilgili ön görüşmeler yaptığımız gibi, aynı anda yeni potansiyel franchise adaylarıyla da görüşebiliyoruz. Bu yıl fuara oldukça yoğun ve geniş bir katılım olduğunu gözlemliyoruz. Bizim global yolculuğumuz için de çok önemli duraklardan biri MAPIC".

NECDET AYAYDIN - İpekyol "Fuar, genel anlamda çok verimli geçti. 14 görüşme yaptık. Tunus, Fas, İran, Rusya ve Ukrayna'dan yeni talepler aldık. Birkaç bayi adayıyla fuar sonrası İstanbul'da görüşeceğiz. Afrika'yla da bağlantılar kurduk. Bu pazarla ilgili fuar sonrası görüşmelerimiz olacak. Ortadoğu pazarındaki yeni projelerle ilgili görüsmeler yaptık. Konuyu bölgedeki partnerlerimizle görüşüp girmek istediğimiz projelerde yerimizi ayırtmaya başladık."

VOLKAN ATİK - Avva "Yurt dışında toplam 32 mağazamız var. Ayrıca çeşitli ülkelerde 2 bin 500'ün üstünde satış noktasında yer alıyoruz. Yurt dışında genelde master franchising sistemiyle ilerlemeyi tercih ediyoruz. Yurt içinde ise toplam 72 mağazamız var. Toplam ciromuzun yüzde 50'sini yurt içinden sağlıyoruz. Türkiye'deki mağaza sayımızı iki yıl içinde 100'e çıkarmayı planlıyoruz. 2020'ye kadar yurt dışı mağaza sayımızı Türkiye ile eşit hale getirmeyi hedefliyoruz. MAPIC, perakendenin profesyonellerini bir araya getiren çok önemli bir organizasyon. Daha önce de katıldığımız bu fuarda doğru partnerlerle bir araya gelip yurt dışı operasyonumuzu büyütmeyi hedefliyoruz."

HİLAL SUERDEM - Kiğılı "MAPIC, dünyanın en önemli perakendecilerini ve AVM yatırımcılarını bir araya getiren, bizim için de çok verimli geçen bir organizasyon. Türk markalarının yeni pazarlar bulması ve yeni iş birlikleri kurmasında son derece önemli bir rolü var. Kiğılı olarak önümüzdeki dönemde yurt dışı yatırımlarımıza da ağırlık vereceğiz. 2023 hedefimiz, dünyada başarılı 10 Türk markası arasında yer almak. Bu doğrultuda, hem yeni pazarlara açılacağız, hem de halihazırda bulunduğumuz pazarlardaki yerimizi sağlamlaştıracağız. Özellikle Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu'da satış noktalarımızın sayısını artıracağız. 2018 yılının bizim için çok özel bir anlamı var. Suudi Arabistan'ın en büyük kenti Cidde'de yer alacak ikinci mağazamızı 2018 Aralık'ta açmayı planlıyoruz. Çin'de mağaza açan ilk Türk giyim markası olmuştuk ve bu pazardaki büyüme çok önemli."

RECEP AYAYDIN - Tudors "Dünya perakende sektöründeki yenilikleri keşfetmek ve takip etmek için MAPIC Fuarı'nda yer almak Tudors için önemliydi. Uluslararası pazarda 15 ülkede 40'tan fazla mağazayla hizmet veriyoruz. Bu fuar, yeni iş fırsatları geliştirmek için iyi bir yer. Biz de bu fırsatı değerlendirdik ve yakın gelecekte bu görüşmelerin önemli yatırımlara dönüşmesini umuyoruz. Tudors olarak dünyanın önemli perakende pazarlarında yer alıyoruz ve hedefimiz, özellikle Batı Avrupa ve Kuzey Afrika gibi büyük ve önemli pazarlarda faaliyet göstermek. MAPIC de stratejik olarak önemli bir nokta atışı oldu çünkü fuar, 80 ülkeyi bir araya getiriyor. Biz de yeni pazarlara giriş için birçok önemli bağlantı kurduk. Fuarda yaptığımız görüşmelerde Tudors'a olan ilgiyi ve geldiğimiz noktayı görme fırsatı bulduk."

ULUSLARARASI AVM'LERDEN TÜRKLER'E YOĞUN İLGİ
MAPIC 2017 kapsamında önceki gün Türk tekstil markalarının yöneticileriyle uluslararası firmaların temsilcilerinin katıldığı bir panel düzenlendi. SABAH Gazetesi yazarı Şelale Kadak'ın moderatörlüğünde, Palais des Festivals et des Congres de Cannes'da gerçekleşen panel bir saat sürdü. Markaların gelecek hedeflerinin konuşulduğu panelde; Polonya, İran ve Pakistan'dan AVM yöneticileri Türk markalarına büyük ilgi gösterdi. Türk firmalarının bu ülkelerdeki alışveriş merkezlerinde yer alması adına adımlar atıldı ve fikir alışverişinde bulunuldu.

YATIRIMCILAR YEMEKTE BULUŞTU
'2018 daha da iyi olacak'
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), MAPIC fuarı kapsamında bir yemek daveti verdi. Intercontinental Carlton Cannes Hotel'de düzenlenen yemekte, Türkiye'den ve dünyadan perakendeciler ile yatırımcılar bir araya geldi. Yemeğin gündeminde, Türkiye'nin yatırım potansiyeli ile Türk markalarının yurt dışı açılımları vardı. AYD Başkanı Hulusi Belgü, 2017'de Türkiye ve dünyada yaşanan terör olaylarına rağmen ekonominin büyümeye devam ettiğine vurgu yaptı. Multi Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaya ise "2017'de ekonomi yüzde 5'in üzerinde büyüdü. 2018'in daha da iyi olacağına inanıyoruz" dedi.

SEKTÖRÜN ÖNDE GELEN 40 İSMİNE ÖZEL YEMEK
MAPIC17'nin ikinci gününde SABAH Gazetesi, perakende sektörü temsilcileri ve AVM yatırımcıları için özel bir yemek daveti verdi. La Petite Maison de Nicole Restaurant'da gerçekleşen yemekte; SABAH, sektörün önemli isimlerinin aralarında bulunduğu 40 konuğu ağırladı. Yerli ve yabancı temsilcilerin sohbet edip yeni iş birlikleri hakkında konuşma fırsatı bulduğu yemekte, konuklara dünya mutfağından bir mönü sunuldu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA