ABD'nin Washington State Üniversitesi'nde ekonomi doktorası yapan Arzu Aysın Tekindor'un yaptığı araştırma, ünlü ressamların müzayedeye çıkan eserleri ile Google arama trendleri arasındaki bağlantıyı gözler önüne serdi. Araştırmaya göre, sanatçıların Google'da yüzde bir oranında daha fazla aranması müzayedeye çıkan eserlerinin fiyatının yüzde 38 oranında artmasına neden oluyor. 19 ve 20'nci yüzyılda yaşamış ünlü ressamların 1998-2011 yılları arasında müzayedeye çıkan 1100 eserini esas alan araştırmanın birkaç ilginç sonuç da daha var. Ressamların üsluplarını yansıtan eserler yüksek fiyatlara satılırken hediye ettikleri eserler ise yüzde 29 oranında değer kaybediyor.
KÜLTÜR-SANAT SERVİSİ