TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, basın toplantısında 2015 yılında TEMSA'nın pazara yönelik yürüttüğü çalışmalar ve pazarda yaşanan gelişimi aktararak başladı. 2015 yılının zorlu bir yıl olduğunu belirten Dinçer Çelik, " Seçim süreçlerine, dünyadaki ekonomik dalgalanmalara ve pazarlarda yaşanan olumsuzluklara rağmen, Türkiye otobüs pazarı, yılı tüm segmentlerde büyüyerek kapattı ve 2015'te Türkiye de %30'u aşan büyüme ile 8400 adet otobüs satıldı " dedi.
Müşterilerimizi ilk olarak Safir VIP 41+1 koltuklu aracımız ile buluşturduk. 2+1 segmentinin otobüs pazarında giderek yükselen bir trend olmasında TEMSA'nın bu pazarın ihtiyaçlarına yönelik en uygun araçları sunmasının da önemli bir katkısı olduğu muhakkak. Önümüzdeki süreçte de Türkiye'de seyahat otobüslerinin büyük oranda 2+1 olacağı artık netleşti, siparişler böyle geliyor. Safir VIP 41+1 koltuklu aracımız müşterilerimiz tarafından büyük bir beğeni topladı. Sektörün tüm lider firmalarının filosunda yerini aldı. Safir 41+1 aracımızın lansmanını Tourmalin, Safir Plus, Maraton, MD7 ve Avenue iBUS izledi" dedi.
MARATON, İSTANBUL MARATONU'NDA KOŞTUYıl içinde esen TEMSA rüzgarıyla Safir Plus yepyeni yüzü ve gelişmiş onlarca özelliğiyle sektöre heyecan kattı. Ancak asıl fırtına MARATON ile koptu. Şehirlerarası yolcu taşımacılığında üst segment ürünümüz olan Maraton'un lansmanını görkemli bir etkinlikle gerçekleştirdiklerini aktaran Dinçer Çelik, "Maraton ilk koşusunu İstanbul Maraton'unda yaptı. Temsa ekibi olarak hem yeni aracımız Maraton hem de biz, yüz binlerle tanışma fırsatı bulduk. Bunun mutluluğunu yaşadık.
Özellikle bazı ihaleler sebebiyle, şehir içi otobüs pazarında 2014 e göre ciddi büyüme olduğunu açıklayan Dinçer Çelik, "2015 yılında şehiriçi otobüs pazarı diğer segmentlerin üzerinde büyüme gösterdi. 2014 yılına göre % 82 civarında büyüyen bir pazar oldu. 2015'te pazar 1650 adete ulaştı. TEMSA olarak yine lideriz ve payımız %23 oldu. Ayrıca Temsa'nın en önemli özelliği yakıt tasarrufu, işletme maliyeti ve teknolojik yeniliklerdir."dedi.
2010-2015 YILLARINDA 4.750 PRESTİJ SD SATIŞI2010~2015 yıllarında toplam 4.750 adet Prestij aracının Türkiye'nin 67 iline satışının gerçekleştiğini de aktaran Dinçer Çelik, personel taşımacılığında tercih sıralamasında her zaman öne çıkmasından mutluluk duyduk. Prestij SD aracımızın en çok bulunduğu il 1.366 adet ile İstanbul. İstanbul gibi zorlu bir trafik koşullarının bulunduğu şehirde işletme avantajları ile kullanıcıların, konfor düzeyi ile taşınan personelin mutlu olduğunu görmek bize sevindiriyor. Prestij yine yakıt tasarrufunda açık ara lider oldu. E6 yeni Prestij SX ise ilave pozitif özellikleri ile geliyor.
Safir araçlarından 2010~2015 yıllarında 1.360 adet satıldığını ifade eden Çelik, "Safir aracımız, Türkiye'nin tamamına hizmet götürecek şekilde satılmış durumda. Şehirlerarası ve turizm otobüs pazarında, sahip olduğu düşük yakıt tüketimi ile işletme sürecinde sağladığı avantajlar ve sunduğu konfor sayesinde, sürekli tercih edilme başarısı gösteren Safir aracımız ile gurur duyuyoruz" dedi.
YURTİÇİNDE 83 SERVİS VE 10 BAYİ SATIŞ AĞISatış sonrası hizmetlere yönelikte bilgiler veren Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, yurtiçindeki servis sayılarının 83 adete ulaştığını, bayi satış ağının ise 10 adet olduğunu söyledi. Pazarda elde ettikleri başarıda servislerin ve satış bayilerinin çok önemli katkıları olduğunu vurgulayarak, "Onlar TEMSA ailesinin birer bireyi ve bizim gelecekte de elde edeceğimiz başarılarda çok önemli katkılar sağlayacaklar" dedi.
Temsa'nın tüm çalışanları ve iş ortakları ile birlikte çok önemli başarılara imza atmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade eden Dinçer Çelik, "Son 3 yıldır en çok pazar payını arttıran şirketiz. Sizlere ifade ettiğim gibi ürün segmentlerinde sürekli olarak hem pazar payımızı büyütüyoruz, hem de satış adetlerimizi bir yıl öncekine göre sürekli artırıyoruz. Tabii ki bu uzun bir süreçte, yoğun bir emek harcanarak elde edilen bir başarı" dedi.
HER SEGMENTTE ÜRÜNÜ OLAN TEK ŞİRKETİZTEMSA'nın önemli bir farklılığının "her segmentte ürün sunabilen tek şirket olması" olduğunu vurgulayan Dinçer Çelik, "En fazla ürün çeşidi olan ve ürün lideri olan bir şirketiz. Ayrıca işletme sürecinde kullanıcıya sunduğu avantajlarla da müşterilerine en düşük maliyeti sağlayan lider bir şirket haline geldik" diye konuştu.
TEKNOLOJİ ŞİRKETİ OLMA YOLUNDAYIZAr-Ge merkezinde 180 kişilik bir ekiple çalıştıklarını ve sektörün en yenilikçi ve girişimci şirketi olduklarını belirten Dinçer Çelik, "Bütçemizin %4'ünü Ar-Ge harcamalarına ayırıyoruz. Pazarı ve müşterilerimizi dinliyor ve ürünlerimizi bu yönde geliştiriyoruz. Tedarikçilerimizle ve üniversitelerle yaptığımız ortak projelerle ve istihdam ettiğimiz uzman kadrolarla Ar-Ge'miz de büyüme devam ediyor, teknoloji şirketi olma yolunda ilerliyoruz" dedi.
2016 yılına 2015'te olduğu gibi hızlı bir giriş yaptıklarını belirten TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, "2015'e sektörün lider firmaları Metro Turizm ve Kamil Koç şirketlerine teslimatlar yaparak adım atmıştık. Bu yıl da yine sektörümüzün lider firmaları arasında yer alan Pamukkale Turizm'e teslimat yaptık. Mersin Büyükşehir Belediyesi'ne Avenue LF18 araçlarımızın teslimatını gerçekleştirdik. Önümüzdeki süreçte de birçok firmaya teslimatlarımız devam edecek" dedi.
2016 yılında da yoğun bir lansman programları bulunduğunu belirten TEMSA Genel Müdürü Dinçer Çelik, "2016 yılında 9 yeni ürünü pazara sunacağız. TEMSA, 2016 yılı sonunda 25 ürünle pazarda yerini alacak. TEMSA, ürün gelişiminde lider marka olmaya devam edecek" dedi.
ABD PAZARINA YÖNELİK HEDEFLERİMİZ DE ÜRÜN GAMIMIZ İLE BİRLİKTE BÜYÜYOR2010 yılında girdikleri ABD pazarında 700'ü aşkın otobüse ulaştıklarını ve yıl içinde bu rakamın 1000'i aşacağına inandıklarını belirten Dinçer Çelik, "ABD pazarına yönelik bu yıl hem hedeflerimizi hem ürün gamımızı büyütüyoruz. 9-12 Ocak tarihleri arasında ABA Fuarı'na katılarak ürünlerimizi sergiledik. 31 Ocak-4 Şubat tarihleri arasında da otomotiv endüstrisinin en önemli fuarları arasında yer alan UMA Fuarı'na katılacağız. Bu fuarda TS35 E serisi yeni otobüsümüzü de tanıtacağız ve toplam 3 farklı otobüsle fuarda yerimizi alacağız " dedi.