Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Et yerine

Giriş Tarihi: 20.10.2015 15:01
Et yerine bakliyat

Uzmanlar, kemik sağlığının korunması için fosfat içeriği yüksek olan in aşırı tüketilmemesini onun yerine den zengin yenilmesi gerektiğini belirtiyor.

Uzmanlar, özellikle hayvansal lerin fazla alınmasının idrar ile kalsiyum atılımını artıracağı uyarısında bulundu.

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Yeşim Gökçe Kutsal, kemik sağlığının korunmasında yaşam boyu bilinçli beslenilmesinin çok önemli olduğunu belirtti.

Kemik kütlesinin korunması için kalsiyum, D vitamini, protein ve K vitamini, magnezyum, çinko gibi mikro besinlerin yeterince alınması gerektiğini ifade eden Kutsal, yaşlılarda protein ve D vitamini alımının genel olarak hareketliliğin sağlanması ve kişinin bağımsız hareket edebilmesi için önemli olduğunu vurguladı.

Kutsal, "Kas ve kemik dokusunun gereksinimi olan önemli bir besin kaynağı da proteindir. Protein alımı için en sağlıklı ve güvenli olan, asit ve baz oluşturan besinler arasında denge sağlayan bir diyet ile alınmasıdır" dedi.

ETİ AŞIRI TÜKETİLMEMELİ


Proteinin, bağırsaklardan kalsiyum emilimini artırdığına ve paratiroid hormonu baskılayarak kemik sağlığının korunmasına katkıda bulunduğuna dikkati çeken Kutsal, şunları kaydetti:

"Kemik ve kas açısından önemli olmakla birlikte fosfat içeriği yüksek olan in de aşırı tüketilmemesi, proteinden zengin olan tüketimi önerilmektedir. Özellikle hayvansal proteinlerin fazla alınması idrar ile kalsiyum atılımını artıracağı için sakıncalıdır. İleri yaşlarda protein oranı yüksek, fakat kalsiyum, magnezyum, potasyum ve diğer besin maddelerinin oranı düşük dengesiz bir beslenme, yaşlılarda idrar ile mineral kaybına neden olmaktadır. Önerilen hayvansal protein kaynakları arasında; hindi, balık, yumurta, süt ve peynir yer almaktadır. Bitkisel protein kaynakları arasında ise soya fasulyesi, badem, fındık, fıstık, kuru fasulye ve tahıllar yer almaktadır."

Kutsal, kemik sağlığının korunması açısından erişkinler için önerilen protein miktarının günde kilogram başına 0,8-1 gram olduğunu anlatarak "Günde kilogram başına 1,5-2 gramın üzerindeki protein alımı ise kemik sağlığı açısından yararlı olmamakta, kemik yapımından sorumlu anabolik yanıtı azaltmaktadır" diye konuştu.
BUGÜN NELER OLDU
İLİŞKİLİ HABERLER
ARKADAŞINA GÖNDER
Et yerine bakliyat
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN