Türkiye'nin en iyi haber sitesi

sonrası beslenmeye dikkat!

ayı boyunca farklı saatlerde uyundu, yeme düzeni değişti ve metabolizma değişti. Bir ay düzenine alışan bedeni yeni bir döneme alıştırmak gerekiyor. Sindirim sisteminin eski düzenine geri dönmesinde, birtakım basit diyet kurallarına uymanın adaptasyon sürecini hızlandıracağını söyleyen Gastroenteroloji Uzmanı Dr. Öğr. Gör. Ekrem Aslan Ramazan ayı sonrası beslenme düzeni için önerilerde bulundu.

Giriş Tarihi: 1.6.2019 14:44 Güncelleme Tarihi: 1.6.2019 14:58
Oruç sonrası beslenmeye dikkat!

BAYRAMIN BİRİNCİ GÜNÜ

Bayramın birinci günü uzun bir aradan sonra ilk kez yapılacak olan kahvaltıda yağlı ve hamur işi gıdaların tüketilmesi özellikle reflü hastalarında yakınmaların artmasına sebep olabilir. Bu yüzden kahvaltıda haşlanmış yumurta, az yağlı peynir, az yağlı yoğurt ve zeytin gibi proteinden zengin gıdaların ve salatalık, domates gibi çiğ sebzelerin tüketilmesi daha uygundur.

Gün içinde sıvı alımına dikkat edilmeli ve günlük iki litreden daha az olmamak kaydıyla su tüketilmelidir.

ARKADAŞINA GÖNDER
Oruç sonrası beslenmeye dikkat!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN