Futbol, basketbol, voleybol maçlarını stadyumlarda veya ekranda izleyenlerin bir elinde mutlaka akıllı telefonlar var. Hatta binlerce kişilik korolara telefon ekranının ışıkları eşlik ediyordu.
Stadyumlara gelen sayıda farklı sebeplerden düşmeler olsa da sosyal ağlarda buluşmaların sayısı arttı. Facebook, Twitter, Instagram ve Google+ gibi sosyal ağlar ve YouTube gibi video paylaşım siteleri yeni buluşma adresi oldu. Kulüplerin resmi Facebook sayfaları dışında taraftarların da kendi buluştuğu adresler var. Kulüpler taraftara yapacakları genel duyuruları bu sayfalardan yapılıyor.
Her hafta maçlarda çekilmiş fotoğraflar, sporcuların mesajları yine Facebook sayfasında yanıtlanıyor.
FACEBOOK LİDERİ BARCELONA
Kulüpler taraftar kadar sosyal ağlardaki takipçileri artırma telaşına düştü. Ancak Türkiye'de başlardaki heyecan pek yok.
Facebook takipçisi sayısında Barcelona ile Real Madrid kıyasıya rekabet ediyor. Devlerin İspanya'dan değil dünyanın her yerinden takipçileri var. Socialbakers istatistiklerine göre http://www.socialbakers. com/facebook-pages/sport/ Barcelona'nın 79 milyon, Real Madrid'in 78 milyon takipçisi var. Yani sahalarda değil, sosyal ağlarda da rekabet devam ediyor.
Bu kulüplerin Türkiye'de bile 1 milyonun üstünde takipçisi var. Türkiye'de sosyal medya etkinlikleri Avrupa kulüplerinin ilerisinde olsa da son dönemde yeni katılımlarda düşüş var.
Ancak burada da en önemli sorun kullanıcıların kulüp yöneticileri aracılığıyla başlayan tartışmaların taraftarlar arasında sözlü saldırılara dönüşmesine neden oluyor.
GALATASARAY ÖNDE
Socialbakers spor kategorisi rakamlarına bakıldığında Facebook takipçileri sıralamasında
Galatasaray 13 milyon 40 bin takipçiyle 23'üncü sırada yer alıyor. Galatasaray yeni teknik direktörüne sayfadan merhaba diyerek, kulüple ilgili güncel bilgileri paylaşıyor.
"Hedef 1 milyon üye" kampanyası ile çalışmalarını hızlandıran Fenerbahçe, Facebook sayfası
10 milyon 169 bin takipçiyle 31'inci sırada. Kulüplerin düzenledikleri kampanyalar için sosyal medya bulunmaz bir nimet.
55'inci sıradaki Beşiktaş son dönemde hızlı artış kaydeden kulüpler arasında yer alarak,
5 milyon 636 bin facebook takipçisiyle UEFA'daki rakibi Tothenam'ın 1 sıra gerisinde. Kulüplerin takipçilerinin büyük çoğunluğu Türkiye'de.
Yurt dışında en çok takipçisi olan kulüp yine Galatasaray. Trabzon ve Bursa'nın da takipçi sayıları artsa da henüz İstanbul kulüplerinin rakamlarının epey gerisindeler.
TWİTTER TAKİPÇİLERİNDE 2 KULÜP İLK 20'DE
Galatasaray Twitter takipçileri sıralamasında spor kategorisinde dünya devleriyle yarışıyor.
14'üncü sıradaki sarı kırmızılı kulübün 4 milyon 531 bin takipçisi var. En büyük rakibi Fenerbahçe ise 3 milyon 706 bin takipçisiyle Liverpool'un bir sıra önünde 18'inci sırada yer alıyor.
Real Madrid ve Barcelona Twitter üzerinden de rekabet konusunda yarışa devam ediyor. Şu anda Real Madrid 13 milyon 743 bin takipçisiyle Barcelona'dan 400 bin takipçi önde bulunuyor. SocialBakers spor kategorisi sıralaması kulüplerin bu konuda düzenledikleri etkinliklerin etkili olduğunu gösteriyor.
Fenerbahçe "Hedef 1 milyon üye" projesi için Twitter'ı daha etkin kullanıyor. Ayrıca kulüp ve sporcularla ilgili güncel duyurular yine Twitter hesabı daha aktif kullanılıyor.
AMATÖR SPORLARIN BULUŞMA MERKEZİ
Yüzmeden bisiklete, atletizmden tenise amatör ya da profesyonel pek çok sporcu kendine geleneksel medyada yer bulamıyor. Amatör sporcular bu yüzden sosyal ağları daha iyi kullanıyor. Üstelik amatör sporlar daha kolay proje üretiyor ve gönüllü katılım konusunda daha rahat destek buluyor. Üstelik amatör sporcuların paylaştığı video sayılarında da ciddi artış var.
DİJİTAL KUŞAK SPORA HAZIR
Spor
kulüpleri akıllı telefon ve mobil internet kullanımının artmasıyla yeni dijital kuşakla tanışma fırsatı yakaladı.
Bu kulüpler açısından yeni gelir kaynağı ve daha büyük taraftar gruplarına ulaşma şansı verdi. Kulüplerin önemli bölümü televizyon değil, dijital medya konusunda stratejilerini gözden geçiriyor. Üstelik bu çalışmalarına taraftarları da dahil ediyor.
Türkiye'de 30 milyonun üstünde Facebook ve 14 milyondan fazla Twitter kullanıcısıyla dijital kuşakla düzenli bir çalışma yapmayı zorunlu kılıyor.