Apple'ın geliştirdiği reklam engelleme fonksiyonu, her defasında tarayıcıda açılan ögelerin reklam olup olmadığını denetlemek yerine önceden belirlenmiş filtreler üzerinden çalışıyor. Böylece kara listeye alınmış linkler otomatik olarak engelliyor; içerikleri (yani reklamlar) yüklenmiyor. Bu ayarı aktif ettikten sonra sadece 3. parti kaynaklı reklamları değil, sayfaya gömülmüş banner reklamları da devre dışı bırakabiliyorsunuz.
Microsoft ise Apple'dan farklı olarak kişiselleştirilmiş bir reklam engelleme üzerine çalışıyor. Bu farklılık sayesinde kullanıcılar görmek isteyip istemediği reklamları seçme imkanı bulabilecekler. Microsoft'un bu farklı yazılımı belki de yeni medya tüketimini oldukça değiştirecek.
SAMSUNG DA HEREKETE GEÇTİ
Apple ve Microsoft cephesinde haberler böyleyken Android platformunda büyük pazar payına sahip Samsung da kendi telefonlarındaki internet tarayıcısına Apple benzeri bir özellik eklediğini açıkladı (içerik ve reklam engelleme için ayrıca bir eklenti yüklemek gerekecek). Bu doğrultuda güncellenen yeni web tarayıcısının Android Lollipop ve üstü sürümlere sahip Samsung telefonlara dağıtımı başladı. Samsung kullanıcıları reklam engelleme fonksiyonunu tarayıcılarında aktif hale getirdiklerinde sayfa yükleme sürelerini ve mobil veri tüketimini aşağıya çekebilecekler.