Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Ticari beceri iyi de niye markalaşmada 29'uncu?

Garanti Anadolu Sohbetleri'nin bana göre bir numaralı ismi Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere, Antakya'nın 15 marka şehir olması planlanan iller arasına alındığını hatırlatıp, ticari beceri ve üretim potansiyeli açısından 7'inci sırada yer alan Antakya, markalaşma becerisi ve yenilikçilik endeksine göre 29'uncu sırada yer almamalı demeye getiriyor. Çünkü ticari becerisi hakikaten de ortada. Düşünün ki Türkiye'nin 1 milyar 750 milyon dolar ile en büyük yaş sebze ve meyve ihracatını Antakyalılar yapıyor. Üstelik de öğreniyoruz ki Antakya'da ne yazık ki yanlış politikalardan yaş meyve sebze doğru dürüst üretilmiyor, çevre illerin ürünleri ihraç ediliyor.
Özetle söylemek istediğim Antakya'nın hem üretimde hem de servis sektöründe müthiş bir potansiyeli var. Doğru noktasal atışlarla Antakya müthiş bir atılım yapabilir.
Şimdi bir de Suriye ile başlayan vizesiz günler gündemde. Halep Başkonsolosu Adnan Keçeci, Ortadoğu'daki gelişmelerin tam orta yerinde yer alan Antakya'nın bu şansını fırsata çevirmesi için uyarıda bulunuyor.
Keçeci'ye göre Antakya biraz geri dursa, bu fırsat başka illere kayabilir. Mesela Gaziantep bu konuda çok atak. Keçeci, Antakya'ya günlük çok az seferi olan Türk Hava Yolları'nın Şam'a yeni hatlar açmak yerine Antakya'ya olan sefer sayısını artırması halinde Suriyelilerin de bu hattı kullanmaya başlayacaklarını ve bunun da Antakya'ya yarayacağını söylüyor.
Demek istediğim şu. Tüm sıcak gelişmelerin ortasındaki hoşgörü kenti Antakya'da küçük adımlar dev sonuçlar doğurabilir. Suriye ile ticari ilişkilerin de ısındığı bir dönemde Garanti Bankası gibi özel sektör bankaları bölgedeki fırsatları değerlendirmek için harekete geçmişler bile.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA