Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

Yapılan araştırmalar cevizin faydalı bakterileri artırmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor. Yapılan yeni bir araştırmada, ceviztüketiminin bağırsaktaki iyi probiyotik bakterileri artırarak sindirim sistemi sağlığı için faydalı olduğunu söylüyor.

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

sindirim sistemini sağlıklı tutan bakterileri beslemeye ve büyütmeye yardım eden prebiyotik gibi hareket edip bu etkiyi yaratıyor. Araştırmacılar, ceviz içeren bir diyetin bağırsaktaki bakteri çeşitliliğini genel olarak anlamlı ölçüde artırdığını gösteriyor.

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

Doç. Dr. Lauri Byerley, "Bağırsak sağlığı, gelişmekte olan bir araştırma alanı, ancak daha fazla bakteri çeşitliliğinin daha iyi çıktıları ile ilişkili olabileceğini görüyoruz, diğer yandan ise çeşitliliğin az olması obezite ve enflamatuvar bağırsak hastalığı gibi durumlarla ilişkilendirildi" ifadesini kullandı.

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

Hayvan çalışmalarında, sıçanlar, 10 hafta boyunca, insanlar için günde yaklaşık yarım fincan cevize eşdeğer öğütülmüş içeren diyet grubuna veya ceviz içermeyen diyet grubuna rasgele ayrılıp ceviz tüketmeyen sıçanlara kıyasla, ceviz içeriği zengin diyet grubundaki sıçanlarda Lactobacillus, Roseburia ve Ruminococcaceae dahil olmak üzere faydalı bakterilerin sayısında bir artış gözlendi. Kalori ve besin alımı iki diyet grubunda da aynıydı

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

Çalışmamız cevizin bağırsağı değiştirdiğini gösteriyor

Bağırsak sağlığının vücudumuzun geri kalan kısmının genel sağlığıyla bağlantılı olduğunu ifade eden Doç. Dr. Byerley, "Çalışmamız cevizin bağırsağı değiştirdiğini gösteriyor, bu da yemenin kalp ve beyin sağlığı gibi diğer olumlu faydalarını nasıl sağladığını açıklıyor" ifadelerini kullandı.

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

Cevizde bulunan biyoaktif maddeler, üzerindeki faydalarına katkı sağlayan faktörler olabilir. , önemli miktarda omega-3 yağ asidi olan alfa-linolenik asit (ALA) içeren tek kabuklu kuruyemiştir. Bir ons cevizde 2.5 gram ALA var, ayrıca bir ons 4 gram protein ve 2 gram lif içeriyor.

Bağırsaklarınızın sağlığını cevizle koruyun

Hayvan araştırmaları baz alınarak insanlar üzerindeki etkilerin anlaşılması için gelecekteki çalışmalarda kullanılmak üzere bu bilgiler kullanılıyor. Bu çalışmanın sonuçları, cevizin açısından faydalı olabileceğine dair yeni bir ışık tutuyor. Fakat bu çıktıların insanlarda nasıl olacağını anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç var.

SON DAKİKA