Kış hastalıkları ve korunma yolları

  • 1
  • 13
Kış hastalıkları ve korunma yolları
Kış hastalıkları ve korunma yolları

Hastalıklarla en iyi mücadele şekli, daha hasta olmadan gerekli tedbirleri almak. Özellikle kış hastalıklarına karşı önlem almak son derece önemli. Peki, kış aylarıyla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunlarının belirtileri neler ve ne tür önlemler alabiliriz? İşte yanıtlar…

  • 2
  • 13
Kış hastalıkları ve korunma yolları
Kış hastalıkları ve korunma yolları

Kış aylarında özellikle yaşlılar ve çocuklarda görülen sağlık sorunlarında belirgin bir artış gözleniyor. Alınabilecek son derece basit önlemlerle, sağlık problemlerinin önüne geçmek mümkün. Peki, kış aylarıyla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunlarının belirtileri neler ve önlem olarak neler yapabiliriz?

  • 3
  • 13
Kış hastalıkları ve korunma yolları
Kış hastalıkları ve korunma yolları

VÜCUT ISINIZI KORUYUN

Evlerin ısısının sağlanması ve korunması önem arz ediyor. Sıcak yiyecek ve içecekler tüketmek, ısı dengesinin sağlanması için yararlı olacaktır. Mümkün olduğu kadar aktif olmakta fayda var. Ayrıca dışarıda iken titreme hissediliyorsa, ısı kaybının habercisidir; hemen sıcak kapalı bir mekâna gitmek doğru olur. Cildiniz soğuk ve soluk bir hal aldıysa, kendinizi çok halsiz ve uykulu hissediyorsanız, yürümede zorluk ve nefes darlığı oluyorsa ve kalp hızınız çok azaldı ise vücut ısınız düşmeye başlamış olabilir. Hemen sıcak bir ortama geçilmesi sağlık açısından çok önemli.

  • 4
  • 13
Kış hastalıkları ve korunma yolları
Kış hastalıkları ve korunma yolları

EV SICAKLIĞI NE OLMALI?

Evde ve iş yerinde, gün içinde kullanılan tüm odaların ısıtılması gerekiyor. Evin ısısı, oturma odasında 21 derece ve evin diğer bölümlerinde en az 16 derece civarında olması uygun olur. Yatmadan önce yatak odası ısıtılmalı. Gece boyunca yatak odası ısısının 18 derecenin altına düşmemesine dikkat edilmeli. Ancak, ısınma yöntemleri oda havasını kurutarak rahatsızlıklara neden olabilir. Bu nedenle odanın nem oranını düzenleyecek uygun tedbirler alınmalı; kalorifer üzerine su dolu kaplar koymak gibi…

  • 5
  • 13
Kış hastalıkları ve korunma yolları
Kış hastalıkları ve korunma yolları

KIŞIN BESLENME

Özellikle kış aylarında vücudumuzun ihtiyaç duyduğu besinleri almak önemini artırıyor. Zira hastalıklara karşı her daim hazır olmamız gereken bir dönem. Kahvaltıda lifli gıdaları tercih edilebilir. Böylece hem enerji hem de bol vitamin ve mineral desteği sağlanmış olur. Kahvaltılık gevrekler bu konuda mükemmel seçim olabilir, elbette şeker eklemediğiniz sürece. Sağlıklı bir diyetin; günde beş porsiyon meyve ve sebze içereni makbul. Her gün aynı şeyleri yemek yerine, vitamince zengin kış sebzelerinden olabildiğince faydalanmak gerekiyor. Özellikle kök sebzeler, karnabahar ve lahananın besleyici özellikleri çok fazla. Süt ve süt ürünleri protein, A ve B12 vitaminleri için önemli kaynaklar. Bunlar aynı zamanda kemik sağlığı için elzem olan kalsiyumu da içeriyor. Bu ürünlerden yağı azaltılmış olanları tercih etmekte fayda var. Kış aylarında güneşli gün sayısının azlığına bağlı olarak D vitamini sentezi de azalır. Bu nedenle süt, taze sıkılmış portakal suyu içmeyi ve balık yemeyi de unutmayın.

Kış ayları sağlığımız açısından var olan risk faktörlerinin sayısını artırıyor. Gelin kısa kısa bizi soğuk havalarda bekleyen risklere göz atalım:

  • 6
  • 13
Kış hastalıkları ve korunma yolları
Kış hastalıkları ve korunma yolları

KIŞ HASTALIKLARI NELERDİR?

Üst solunum yolu enfeksiyonları

Soğuğun vücut direncini düşürmesi, kapalı yerlerde uzun süre kalınması ve buraların iyi havalandırılmaması, sigara dumanı, yetersiz ve dengesiz beslenme kış aylarında üst solunum yolu enfeksiyonlarının hızlı yayılmasına neden oluyor. Özellikle yaşlılar için bu risk daha fazla önem arz ediyor. Doğru beslenme, vücut ısısını korumaya ve hijyen kurallarına dikkat etmek, doktor tavsiyesi dışında ilaç kullanmaktan kaçınmak gibi önlemler, üst solunum yolu enfeksiyonlarına karşı en güçlü silahlarımız.

BİZE ULAŞIN