Yerken birkez daha düşünün!

  • 1
  • 10
Yerken birkez daha düşünün!
Yerken birkez daha düşünün!

Ramazanı rahat geçirmek için tavsiyelerde bulunan Uzman Diyetisyen Işın Sayın, iftarda tatlı, pide ve pilav yenmemesi gerektiğini söyledi.

  • 2
  • 10
Yerken birkez daha düşünün!
Yerken birkez daha düşünün!

Orucun iftarda su ile açılıp sahurda su ile başlaması gerektiğinin altını çizen Uzman Diyetisyen Işın Sayın, "Sudan sonra 1 kase çorba içip midenin salgıladığı asidi yatıştırmak üzere 2 kaşık ekşi olmayan yumuşak tatta yoğurt yiyin.

  • 3
  • 10
Yerken birkez daha düşünün!
Yerken birkez daha düşünün!

Az oranda yoğurt mideyi rahatlatacaktır. Çorbayla ekmek veya pide tüketmeyin. Mideyi yarım saat kadar dinlendirdikten sonra iftara devam edin. Ayrıca aşırı yağlı ve kızarmış yiyeceklerden uzak durun. Böylelikle sindirim sistemine aşırı yüklenmemiş olacaksınız.

  • 4
  • 10
Yerken birkez daha düşünün!
Yerken birkez daha düşünün!

Pideyi yalnız iftarda avuç içi kadar yiyin. Patates ve tatlılar da ekmek yerine geçer. Pilav, makarna için 3 kaşığı geçmemeye çalışın. Mümkünse yalnız bulgur pilavını tercih edin" dedi.

  • 5
  • 10
Yerken birkez daha düşünün!
Yerken birkez daha düşünün!

RAMAZAN AYINDA YUMURTA TÜKETİN

En iyi sahur kahvaltıdır diyen Işın Sayın," Ekmeğiniz esmer olsun. Pideyi asla sahurda yemeyin. Kan şekerinizin hızlı yükselip hızlı düşmesi ve gün içinde daha çok acıkmanız halsiz kalmanıza yol açacaktır.

  • 6
  • 10
Yerken birkez daha düşünün!
Yerken birkez daha düşünün!

Haftada en çok 1-2 kez olmak şartıyla, fırında yağsız pişirme kağıtları üzerinde pişirerek yağsız mantar ya da patlıcan sote ile sebzeli börek yapabilirsiniz. Peyniri fazla yemeyin.

BİZE ULAŞIN