Türkiye'nin en iyi haber sitesi

için sahurda ondan uzak durun!

Fitoterapi Uzmanı Dr. Ümit Aktaş, Ramazan ayında doğru beslenme ile ilgili önerilerini paylaştı. Gösterişli iftar sofralarından kaçınılması gerektiğini belirten Dr. Aktaş, “Karbonhidratlı besinler kan şekerini hızla yükseltip düşürdüğü için gün içinde daha çok acıkırız. Bu nedenle bu besinleri tercih etmemeli, sahurda hamur işleri ve ekmekten uzak durmalıyız” dedi.

Giriş Tarihi: 14.5.2018 16:04 Güncelleme Tarihi: 15.5.2018 10:15
Acıkmamak için sahurda ondan uzak durun!

Ramazan ayı boyunca yediğimiz besinlere dikkat etmemizin önemine dikkat çeken Dr. Ümit Aktaş, "Sahurda bol proteinli yiyecekler ve yağ tüketin. Sahurda tereyağında yumurta iyi bir seçenek olacaktır. Yanında bol zeytinyağlı zeytini tercih edebiliriz. İyi bir kahvaltı salatası da hazırladığımızda sağlıklı bir sahur sofrası hazırlamış oluruz. Ayrıca ev usulü olmak kaydıyla turşu, kavurma veya sucuk da tüketilebiliriz" diyor.

Sahurda karbonhidratlı besinlerden uzak durmamız gerektiğini sözlerine ekleyen Aktaş, şeker tüketiminde dikkat çekiyor. Dr. Aktaş "Bu ayda karbonhidrat, gluten içeren gıdalar ve şekerden uzak durulmalı. Özellikle diyabet ve romatizmal hastalığı olanlar bu tür ürünleri kesinlikle tüketmemeli."

ARKADAŞINA GÖNDER
Acıkmamak için sahurda ondan uzak durun!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN