Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Orucu açıp 1 saat sonra...

11 ayın sultanı Ramazan, bu yıl da sıcaklara denk geldi. tutanlar dikkat! Ramazan’da beslenmenize daha fazla özen göstermeniz gerekiyor. Sahur ve iftarda sıvı tüketimi büyük önem taşıyor. Gün içinde açlığın dengelenmesi ve kan şekerinin kontrol altına alınabilmesi için mutlaka sahura kalkmak gerekiyor. En önemlisi ise uzun saatler aç kalan vücuda aşırı yüklemede bulunmamak. Bu nedenle öğünleri bölmek, iftarda açılışı çorba ve peynir gibi yiyeceklerle yaptıktan sonra 1 saat bekleyip ana yemeğe geçmeye dikkat etmek. Beslenme ve Diyet Uzmanı Sedef Aksu, “Uzun süre aç kalmak metabolizmayı yavaşlatıyor, su ve mineral kaybı da bayılmalara neden olabiliyor. Ciddi sağlık sorunlarıyla karşılaşmamak için bolca su tüketmek gerekiyor” dedi ve şunların altını çizdi…

Giriş Tarihi: 15.5.2018 12:39 Güncelleme Tarihi: 15.5.2018 12:42
Orucu açıp 1 saat sonra...

SAHUR OLMADAN OLAMAZ!

Sahur ve iftar arasında geçen süre uzun olduğundan saatler süren açlık sadece metabolizmayı değil, vücut hareketlerimizi de yavaşlatıyor. Sağlıklı beslenmenin temelini oluşturan öğün ve ara öğün alışkanlığını Ramazan ayında da sağlayabilmek için mutlaka sahura kalkmak gerekiyor. Sahuru erken kahvaltı gibi düşünerek, iftar ve 2-3 ara öğünle günü tamamlamakta fayda var. Sahura kalkmadan gece yeyip yatmak ya da sahurda sadece su içip uyumak doğru değil.

ARKADAŞINA GÖNDER
Orucu açıp 1 saat sonra...
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN