Teknolojinin sosyal hayatımıza tümüyle entegre olmasıyla beraber hem hayatlarımız ve rutinlerimiz değişim gösterdi, hem de belli yaşam farklılıkları ortaya çıktı. Yeni sosyal yaşam düzenleri, hayatımızın her alanına nüfuz etmeyi başardı. Bu durum hem ticari faaliyetlerde, hem de tüketim alışkanlıklarımızda çok hızlı güncellemeler meydana getirdi. Geleneksel pazarlamada tüketici ve üretici arasında tek taraflı bir ilişki söz konusuyken, yeni iletişim teknolojileriyle iletişim çift taraflı ve sürekli kendini yenileyen bir hal aldı. Bu bağlamda kurumlar pazarlama yöntemlerinde geçmiş yöntemlerden farklı olarak, dijital dünyanın sağladığı olanaklarla müşteri ağındaki ilişkileri daha kapsamlı bir şekilde yönetmeye başladılar.
Teknoloji ve Pazarlamanın Harmanlanması
Günümüz dijital dünyasında yeni teknolojileri, kendi pazarlama yöntemlerine entegre etmeyen kurumlar, kendilerini diğer kurumlardan oldukça geride bırakmaktadırlar. Teknoloji çok hızlı üretilip yine çok hızlı bir şekilde tüketilen bir alan olsa da dijital pazarlamanın yapı taşlarındandır.
Dijital Pazarlamanın Sırrı: İnsan Odaklı Olmak
Yalnızca pazarlama alanından bakmazsak, diğer alanlarda da; örneğin, yönetim, finans, muhasebe, halkla ilişkiler gibi alanlarda da modern teknolojilerin katkıları gözlemlenmektedir. Bu alanlarda başarıyı elde etmek için teknolojinin tüm imkânlarından en doğru şekilde faydalanmak çok önemlidir. Dolayısıyla kurumlar, satış başarısı ve performansını hedef kitleye ulaşmak açısından oldukça önemsemelidirler.
Mobil Pazarın Yükselişi Büyük Etken
Yeni neslin teknoloji ile arasındaki bağı görmezden gelmemek, etkisi daha büyük pazarlama hamleleri yapmak için kurumlara gerekli alanı sağlamaktadır. Akıllı telefonların ve mobil pazarın yükselişi de dijital pazarlamanın önünü oldukça açmış, kurumların hedef kitleye ulaşmak için yaptığı çalışmalar meyvesini vermiştir. Bu bağlamda günümüzde en çok görüntülenme alan reklamlar, sosyal medya aracılığı ile görüntülenen reklamlar olarak istatistiklere geçmiştir.
Gelişen Teknoloji Kurumlar İçin Oldukça Önemli
Temelinde müşteri memnuniyeti ve itibarı güçlendirmek gibi hedeflerle bezenmiş dijital pazarlama teknikleri, teknolojinin getirdiği nimetleri sonuna kadar kullanmakta ve pazarda söz sahibi olmak isteyen firmaların önünü açmaktadır. Bu açıdan baktığımızda teknolojinin hem sosyal, hem de kurumsal hayattaki önemini rahatlıkla gözlemleyebiliyoruz. Sonuçta sektörde başarı sağlamak isteyen firmalar artık yeni strateji ve modellerle karşımıza çıkacak gibi gözüküyor.
ASTRO GÜNDEM
Çanağa ne doğrarsan kaşığında o çıkar. Jüpiter yine Plüton'a yaklaşıyor! 1949 yılında kurulan NATO'nun kış hazırlığı yaptığını duyacağız. Türkiye'de siyasetin nabzı yükselirken, şaşırtıcı videolara şahitlik edebiliriz.