Mercedes yeni sezonda da favori

Giriş Tarihi: 13.3.2015 12:34
Mercedes yeni sezonda da favori

Formula 1'de geçen sezon açık ara şampiyonluğa ulaşan Mercedes takımı, 12 günlük sezon öncesi testlerinde gösterdiği performansla bu yıl da pistin en hızlısı olacağı sinyalini verdi.

2014 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda rakiplerine büyük fark atan Mercedes takımı, 12 günlük sezon öncesi testlerinde gösterdiği performansla bu sezon da en önemli favori olduklarının sinyallerini verdi.

Geçen yıl en yakın rakipleri Red Bull-Renault'nun 296 puan önünde takımlar şampiyonluğuna uzanan Mercedes, İspanya'daki Jerez ve Katalonya pistlerinde gerçekleşen 12 günlük sezon öncesi testleri boyunca hem "en hızlı tur zamanı"na imza attı hem "en fazla tur atan takım" oldu.

2014'te takım arkadaşı Lewis Hamilton ile son yarışa kadar şampiyonluk mücadelesi veren Nico Rosberg, 1 dakika 22.792 saniyelik derecesiyle testlerin en hızlısı olmayı başardı.

Rosberg'i, 1:23.022 ile Hamilton, 1:23.063'lük zamanıyla da Mercedes motoru kullanan Williams takımından Valtteri Bottas izledi. Bir diğer Williams-Mercedes sürücüsü Felipe Massa ise 1:23.262'lik süresiyle 4'üncü oldu.

Geçen yıl takımlar klasmanında 4. sırada kalan ve 1993'ten bu yana ilk defa yarış kazanamayan Ferrari, testlerdeki performansıyla hatırı sayılır bir ilerleme kaydettiğini gösterdi. Geçen yıl Mercedes ve Williams'ların yanı sıra Red Bull, zaman zaman da McLaren ve Force India'ların arkasında kalan köklü İtalyan takımı, 5 ve 6. sırada yer aldı.

Ferrari'nin Fin pilotu Kimi Raikkonen, tempoyu belirleyen Rosberg'in 0.484 saniye arkasında 5'inci, takımın bu yıl kadrosuna kattığı 4 şampiyonluğu bulunan Sebastian Vettel ise 0.677 saniye gerisinde 6'ncılığı elde etti.

Mercedes böylece en yakın rakibi Williams'tan yaklaşık 0.3 saniye daha iyi bir derece yaptı.

LASTİK TERCİHİNE BAKILDIĞINDA FARK DAHA DRAMATİK

Mercedes sürücüleri Rosberg ve Hamilton haricinde ilk 10 sırada yer alan tüm pilotlar, otomobillerinde, en yüksek performansı sağlayan süper yumuşak lastikleri kullandı.

Mercedes ile onlara en fazla yaklaşan Williams arasındaki 0.3 saniyelik fark, rakiplerinin de yumuşak lastiklerle yaptığı en hızlı tur zamanlarına bakıldığında daha da açılıyor.

Yumuşak lastiklerle yaptığı en iyi derece 1:23.500 olan Williams pilotu Massa ile testlerin lideri Rosberg arasındaki zaman farkı 0.7 saniyeye çıkıyor. Yumuşak lastiklerle en iyi 3. zamana imza atan Ferrari'den Raikkonen ile Rosberg arasındaki farkın ise yaklaşık 1.2 saniye olduğu görülüyor.

PİSTTE EN UZUN KALAN DA MERCEDES

Geçen sezon koşulan 19 yarışın 6'sında pilotları teknik sorunlar yüzünden puan alamayan Mercedes, sezon öncesi testlerinde dayanıklılık konusunda da aşama kaydettiğini gösterdi.

Mercedes, 12 gün boyunca bin 340 turla testlerin pistte en uzun kalan takımı oldu. Mercedes'i, bin 245 turla Sauber, bin 206 turla da Toro Rosso takip etti.

"Pole pozisyonu"nda başladığı son yarış Abu Dabi Grand Prix'sinde, aracının enerji dönüşüm sistemindeki arıza nedeniyle 14. olan ve şampiyonluğu Hamilton'a kaptıran Rosberg ise 759 tur atarak "pistte en uzun kalan pilot" oldu.

Jenson Button'ın yanına bir diğer Formula 1 şampiyonu Fernando Alonso'yu ekleyen, 2015'te uzun yıllardır çalıştığı Mercedes'i bırakıp araçlarında Honda'nın motorlarını kullanmaya başlayan McLaren ise testlerin en fazla sorun yaşayan takımı oldu. 12 gün sonunda 380 tur atabilen McLaren, dayanıklılık konusunda rakiplerinin arkasında kaldı.

SEZON ÖNCESİ TESTLERİNİN İSTATİSTİKLERİ

En hızlı 10 tur zamanı:

1. Nico Rosberg (Mercedes) - 1:22.792 (yumuşak lastik)

2. Lewis Hamilton (Mercedes) - 1:23.022 (yumuşak lastik)

3. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) - 1:23.063 (süper yumuşak lastik)

4. Felipe Massa (Williams-Mercedes) - 1:23.262 (süper yumuşak lastik)

5. Kimi Raikkonen (Ferrari) - 1:23.276 (süper yumuşak lastik)

6. Sebastian Vettel (Ferrari) - 1:23.469 (süper yumuşak lastik)

7. Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) - 1:24.023 (süper yumuşak lastik)

8. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso-Renault) - 1:24.191 (süper yumuşak lastik)

9. Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) - 1:24.200 (süper yumuşak lastik)

10. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) - 1:24.276 (süper yumuşak lastik)


Takımların yumuşak lastikle yaptıkları en iyi dereceler:


1. Nico Rosberg (Mercedes) - 1:22.792

2. Felipe Massa (Williams-Mercedes) - 1:23.500

3. Kimi Raikkonen (Ferrari) - 1:23.983

4. Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) - 1:24.071

5. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) - 1:24.574

6. Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) - 1:24.681

7. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso-Renault) - 1:24.761

8. Kevin Magnussen (McLaren-Honda) - 1:25.225

9. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) - 1:25.639


En fazla tur atan takım:

1. Mercedes - 1340 tur

2. Sauber - 1245

3. Toro Rosso - 1206

4. Ferrari - 1182

5. Williams - 1069

6. Red Bull - 943

7. Lotus - 918

8. Force India - 669

9. McLaren - 380


En fazla tur atan 10 pilot:

1. Nico Rosberg (Mercedes) - 759 tur

2. Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) - 649

3. Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) - 617

4. Sebastian Vettel (Ferrari) - 602

5. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) - 596

6. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso-Renault) - 589

7. Kimi Raikkonen (Ferrari) - 580

8. Lewis Hamilton (Mercedes) - 533

9. Felipe Massa (Williams-Mercedes) - 492

10. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) - 491
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Mercedes yeni sezonda da favori
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN