İŞKUR, diğer bir adıyla İş ve İşci Bulma Kurumu 1946 tarihinde faaliyete geçmiştir. Kurumun amacı ise işçilere vasıflarına uygun işler bulmak ve işverenlere de işlerine uygun işçi bulmaktır. Bu sebeple de İŞKUR iş arama sürecinde başvurulan kaynaklardan biridir. İŞKUR kaydı nasıl yapılır ve e-Devlet'ten İŞKUR kayıt belgesi nasıl alınır soruları da İŞKUR'un kapısını çalmadan önce araştırılan sorular arasındadır.
İŞKUR'dan yararlanabilmek için öncelikle iş arayan kaydı oluşturulmalıdır. İş arayan kaydı ise sisteme üye olmak anlamına gelmektedir. İŞKUR'un internet sayfası üzerinden iş arayan kaydı oluşturulmaktadır. İş arayan kaydını oluşturduktan sonra TC kimlik numaranız ve şifrenizle sisteme giriş yaparak iş ilanlarını sorgulayabilir ya da iş başvurularında bulunabilirsiniz.
İŞKUR kayıt belgesi e-Devlet hesabı üzerinden kolaylıkla alınabilmektedir. Öncelikle e-Devlet hesabınıza giriş yapmanız gerekmektedir. Ardından arama kısmına "İŞKUR kayıt belgesi" yazarak arama yapmalısınız. Çıkan sayfadan İŞKUR kayıt belgenizi sorgulayabilir ya da yazdırma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.