Türkiye'nin en iyi haber sitesi

130 ülkeye online ihracat yapan yerli e-ticaret girişimi Modanisa, koronavirüs pandemisi döneminde yolcu uçakları kiralayarak ihracata devam etmeyi başardı

Kovid-19 salgını dünya ticaretine ağır darbe vururken, e-ticaret tarafında yaratıcı çözümlerle büyümeye devam ediyor. Muhafazakar giyim ve e-ticaret sitesi Modanisa 130 ülkeye olan ihracatına devam etmek için yolcu uçaklarını bile kullandı.
Modanisa kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Türe buldukları yaratıcı çözümü şöyle anlatıyor: "Biz ekspres uçak kargoyu standart kargo olarak kullanan Dünya'daki ilk e-ticaret şirketlerindeniz.
Pandemi esnasında ticari / yolcu uçuşları durunca şöyle bir görüntü ile karşılaştık: Satış var, kargo için uçak yok. Lojistik iş ortaklarımız ile birlikte, havayollarının kriz nedeniyle yatan yolcu uçaklarını kiralayarak, koltukların üzerine Modanisa kolilerimizi bağladık. Koltuk üzeri bagajlardan uçakta koli koyulabilecek her yeri doldurarak ürünlerimizi müşterilerimize ulaştırmayı başardık. Ancak işimiz, ürünleri ilgili ülkeye ulaştırmakla bitmiyor. Gümrüklerde güvenlik önlemleri nedeniyle sınırlı sayıda çalışan var ve ürünleri gümrükten çekmek de bu süreçte önemli bir çaba gerektiriyor."



GIDA KOLİSİ ARASINA MODANİSA

Ürünleri gümrükten çıkartmakla da işlerinin bitmediğini söyleyen Türe, "Tam ürünleri dağıtacakken, ülkeler bir anda sokağa çıkma yasağı ilan ediyor. Bir gün değil, beş gün değil... Ürünleri dağıtamazsanız müşterinizi hayal kırıklığına uğratacaksınız. Bazı ülkelerde zaruri ihtiyaçlar ve gıda dışında ürünlerin dağıtımını da yasakladılar. Bu soruna yine yaratıcı bir çözüm getirmek için "ne yapabiliriz?" diye düşündük ve bakliyat kolilerinin arkalarına Modanisa kolilerini saklayarak dağıtım yapmak gibi bir çözüm bulduk" dedi.



E-İHRACAT ŞAMPİYONU

Şu anda 130 ülkeye ihracat yaptıklarının altını çizen Türe, şöyle konuştu: "Biz Türkiye'de ilk ETgB ile e-ihracat yapan şirketiyiz. Son üç yıldır da Türkiye'nin en yüksek e-ihracat şampiyonuz. Biz 2020 yılında nasıl büyürüz diye bakıyorduk. Ancak bu süreçte Mart'ın 15'i ve sonrası olarak iki farklı durum gördük. Zaruri ihtiyaçlarda internet üzerinden alışveriş hızla büyüdü. Araştırmalara göre internetten satışlarda market ve kişisel bakım yüzde 195, kozmetik yüzde 200, spor malzemesi satışı yüzde 124 arttığı görülüyor. Online seyahatte yüzde 70'in üzerinde düşüş yaşanırken, Online giyim harcamaları ilk aylarda Fransa ve İngiltere'de yüzde 30 ila 50 arasında azaldı."



PEAK HEYECANIMIZI ARTIRDI

Peak'in 1.8 milyar dolara Zynga tarafından satın alınmasını yorumlayan Kerim Türe şunları söyledi: "Türkiye'den de milyar dolarlık yatırımlar çıkabiliyor ve daha fazlası da çıkacak. Yeter ki girişimci değer yaratmaya odaklansın, değer oluştuğunda kriz varmış yokmuş veya coğrafyaya bakılmıyor. Tüm dünyadan kullanıcısı olan markalar, iş modelleri, değerleme esnasında avantaj sahibi olabiliyorlar. Türkiye, dünya klasmanında girişimcilere ve bu girişimcileri fark eden ve destekleyen yatırımcılara sahip. Yatırımcılar açısından baktığımızda Peak satış anlaşması Türkiye'nin girişim gücüne inananlar için bir güven tazelemesi oldu. Türkiye'nin girişimci potansiyelini bilmeyen veya olduğundan aşağı gören yatırımcıların da gözünü açmasını sağlayacağını düşünüyoruz."

PANDEMİ DÖNEMİNDE 35 MİLYON $'LIK İHRACAT
Geçtiğimiz yıla göre yüzde 20 daralma olduğunu ifade eden Kerim Türe, pandemi döneminde gerçekleşen satışları değerlendirdi: "Bu dönemde 35 milyon doların üzerinde satış yaptık. Geçtiğimiz yıllara göre aynı döneme göre yüzde 20 gibi bir azalma var. Modanisa olarak hayallerimiz çok daha büyük olduğu için hazırlıklarımızı da ona göre yapmıştık. Ancak böyle bir dönemde bu durumda olabilmek de çok değerli. Eskiye dönüşün yavaş yavaş olacağını söyleyebiliriz. Bu dönemde lüks harcamalardaki düşüş ise oldukça yüksek oldu. Bu yıl 200 milyon dolarlık bir satış hedefliyoruz. 20 milyon ziyaretçi geliyor. Birbirinden farklı 80 bin farklı ürün var sitemizde. Depomuzda da 3.2 milyon adet ürün var."

ÜRETİMDE TEK ÜLKEYE BAĞLI OLMAK TEHLİKELİ
Yatırımcılarının Türkiye'den uluslararası bir marka çıkarma konusunda aynı heyecanı duyduklarını belirten Kerim Türe, "Pandemide markalar, üretimde riski bir iki ülkeden daha fazla ülkeye yaymaları gerektiğini bir kere daha gördü. Özellikle Avrupa markaları için Türkiye'nin tekrar üretim için bir cazibe merkezi olacağını umuyoruz. Birçok bölgede lojistik altyapı yatırımı yapmayı planlıyoruz 3 yıl içerisinde. İngiltere, Dubai ve Hollanda'da bu yatırımların ilk fazlarını gerçekleştirdik" şeklinde konuştu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA