Hızlı yemek sektörünün dünyaca ünlü isimlerinden Burger King, her yıl yüzde 30 gibi yüksek oranda büyüyen Türkiye operasyonunun başarısından çok etkilenmiş ve 2012 yılında Çin pazarını TAB Gıda'ya teslim etmişti.
TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu ile sektördeki gelişmeleri ve son yatırımlarını konuşmak üzere buluştuğumuzda, Türkiye modelini bire bir taşıdıkları Çin'de 2015 yılında yüzde 40 oranında büyüdüklerini ve 100'ü franchise olmak üzere 500 restorana ulaştıklarını öğrendik.
Geçen yıl Çin'de 200 milyon dolarlık satış yapan TAB Gıda, bu yıl 400 milyon dolar hedefliyor. Kurdoğlu, bu yıl 220 yeni restoran daha açacakları Çin için, "2.5 yıl içinde 1.000 restorana ulaşacağız. Çin büyük ülke, önü çok açık. Beklentilerimizin üzerine çıktı. Çok yakın bir zamanda bu ülkede 3 ila 5 bin arasında restoran adetlerini görebiliyorum" diyor.
20 yıl önce girdikleri gıda sektöründe doğru adımlarla ilerleyince nasıl global bir başarı kazanıldığını gösteren önemli bir örnek olarak karşımızda duruyor Ata Grubu'na bağlı TAB Gıda. Benim hafızamda 15 yıl önce süt üretimi için giriştikleri Şanlıurfa'daki Koç-Ata çiftliği var. Daha sonra bu proje Denizli'de Ata-Sancak olarak devam etmişti. Hızlı yemek sektöründe hem markaları Türkiye'ye taşıyarak hem de Usta Dönerci gibi kendi markasını çıkararak, TAB Gıda global bir oyuncu olma yolunda önemli adımlar atıyor.
TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici ve yardımcısı Seçil Kurdoğlu'nun da katıldığı toplantıda Kurdoğlu, 2019'a kadar 800 milyon dolarlık yatırım yaparak, Çin ve Türkiye'deki restoran sayısını 3 bine çıkaracaklarını söylüyor. Hali hazırda TAB Gıda'nın toplam restoran sayısı bin 500'ü bulmuş durumda ve 18 bin kişi de istihdam ediliyor. Yakın bir gelecekte yeni yatırımlarla Türkiye'de 40 binin üzerindeki kişiye iş verme planı yapıyor.
İhtiyacı olan patatesleri Afyon, ekmekleri Kocaeli ve sebzeleri de Antalya'da üreten TAB Gıda, çok yakında Afyon'da et fabrikasını da devreye alıyor. Kurdoğlu ve Dikici, "Çin ve Türkiye'deki büyüme hedefine paralel olarak bu yatırımları hızla devreye alıyoruz. Yakında Çin'e patates ve ekmek Türkiye'den gidecek" diyor. Çin'e gıda ihraç etmeye başlayınca sanıyorum işin rengi de değişecek ve milyar doların üzerindeki cirolar hayal olmaktan çıkacak.
Türkiye'de büyüme yavaşlarken temsilciliğini yürüttükleri Burger King, Sbarro, Popeyes, Arby's ve de kendi markaları Usta Dönerci'nin nasıl bir seyir izlediğini de soruyoruz. Kurdoğlu, ekonominin parlak dönemini yaşamadığı geçen yıl yüzde 20 büyüdüklerini ve içeride 2.1 milyarlık ciroya imza attıklarını söylüyor.
Öyle görünüyor ki sadece TAB Gıda değil, hızlı yemek sektörünün tüm oyuncuları işlerini bu dönemde büyütüyor. Kurdoğlu, insanların böyle dönemlerde restoranlardaki pahalı yemeklerden kaçıp, bir mönünün yaklaşık 17 liraya satıldığı hızlı yemek sektörüne yöneldiklerini anlatıyor. TAB Gıda, Türkiye'de bu yıl da 2.5 milyar liralık ciro bekliyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN