Geçen yıl krizin yanında tüketicinin, azalan güveni sonucu ihtiyaçlarını ertelemesiyle ikinci kez sarsılan perakende sektörü, çıkışı indirim ve kampanyalarda aramıştı. Geçen yıl vitrinler yüzde 80'lere varan indirim duyuruları arenasına dönmüş, kârlarından feragat eden firmalar, sezon ürünlerini sezon sonu fiyatlarıyla satmış, outlet mağaza sayıları beklenenin üzerinde artmıştı.
ÇARK PASLANMADI
2009 sonu ve 2010 yılı itibariyle toparlanan ekonomi ve artan tüketici güveni karından feragat eden perakendeciyi ilk çeyreğin büyüme şampiyonu yaptı. 2010 yılının ilk çeyreğinde yüzde 22.4 ile en fazla büyüyen sektör olan perakendenin ülkenin barometresi olduğunu belirten Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, "Krizde yaptığımız kampanyalar ve hükümetin verdiği 6 aylık teşvik paketi değirmene su gibi geldi, çarkları döndürdü. Çarkı paslanmaktan kurtardık" dedi. 2009'da en hızlı büyüyen LC Waikiki'nin Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ise, büyümenin yıl sonuna kadar aynı oranda devam edeceğini, temmuzda bir parça düşüş beklenmesine rağmen sektörün 2010'u yüzde 10-12 büyümeyle kapatacağını söyledi. Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan ise yılın ikinci ve üçüncü çeyreklerinin daha zor geçeceğini ifade etti.