Küresel
ölçekte reklamcılığın şampiyonlar ligi sayılan The CUP kapsamında gerçekleşen- Yaratıcılık Zirvesi, ikinci ve son gününde Sir John Hegarty'yi ağırladı. SABAH'ın sponsorluğunda gerçekleşen zirvede şöhretin markalar açısından önemiyle ilgili bir sunum yapan Hegarty, şöhretin rekabet baskısına direnmeyi sağladığını belirterek, "Karar verme sürecini kısaltmalıyız. Şöhret bu süreyi kısaltmada önemli rol oynar" dedi. Bir aktörün film başına 20 milyon dolar alırken bir diğerinin 100 milyon dolara aynı işi yapabildiğine dikkat çeken Hegarty, bunu sağlayanın da şöhret olduğunu söyledi. Reklam sanayisinin çok şaşırtıcı bir 10 yıl geçirdiğini anlatan Hegarty, dijital dünyada artık şöhretin gücünün konuşulacağını belirterek, "Şöhreti oluşturan üç şey liderlik, yenilik ve devraldığı mirası nasıl kullandığıdır" dedi.
ESKİ ALIŞKANLIKLAR YOK
Her geçen gün gelişen teknolojinin eski alışkanlıkları yok ettiğini ve yapım metodlarını değiştirdiğini ifade eden Hegarty, markayı internette tanıtıp TV reklamlarında parlatma modasını da başlatan kişi oldu. Daha önce Levi's, XBox, Axe gibi şirketlerin ürünlerini internette tanıtan Hegarty, daha sonra TV reklamlarıyla destekleyip ürünlerin çok daha fazla ilgi görmesini sağladı.
İnterneti de CERN buldu
Büyük Hadron Çarpıştırıcısı (LHC) deneyinin başındaki teorik fizikçi Profesör Doktor John Ellis de zirvede yaptığı konuşmada, interneti Avrupa Nükleer Araştırmalar Merkezi CERN'in bulduğunu söyledi. Ellis, "10 bin bilim adamı ortak çalışıp web teknolojisini geliştirdi ve ilk online topluluğu onlar oluşturdu. Hiçbirimizin bunun dünyanın ne işine yarayacağına ilişkin tahmini yoktu. Şu an dünyanın en büyük bilgisayar sistemini hazırlıyoruz" dedi.