Türkiye'de hazırgiyimi indirimli fiyatlarla internetten satışa başlayan ilk şirket ünvanına sahip olan Markafoni, yüzde 70 hissesini geçtiğimiz haftalarda Güney Afrikalı Naspers firmasının iştiraki MIH-Allegro'ya yaklaşık 200 milyon dolara satmıştı. Satıştan sonra akla Türk ortakların ellerinde kalan yüzde 30'luk hisseyi de satıp satmayacağı soruları geldi. Ancak ortaklardan ne Tolga Tatari'nin ne de Sina Afra'nın böyle bir niyeti yok. 400 çalışan, günde ortalama 45 bin ürün satışı ve bin 200 markayla bir AVM'den farksız olan şirketle ilgili Tatari, "Bu işi bırakma niyetinde değiliz. Elimizdeki yüzde 30'u satmayacağız. Zaten bu satışı da yurtdışına açılmak için yaptık" diyor. Tatari, "Şu sıralar Zizigo isimli ayakkabı e-ticaret sitemizi büyütmeye çalışıyoruz" dedi. Zizigo'nun Genel Müdürü Onur Levent ise "Sezon fiyatlarıyla her markanın yüzlerce çeşit ürününü internetten satıyoruz. Beklemediğimiz bir ilgiyle karşılaştık" dedi. Siteden bir kerede 10 bin liralık alışveriş yapıldığını dile getiren Levent, "İnsanlar ayakkabı numaralarını deneyip ayağına olanı satın alıyor diğerlerini bize gönderiyor. Tüm kargo masraflarını da biz karşılıyoruz" dedi.
HOLDİNG OLACAĞIZ
Tatari, Markafoni'nin geldiği noktadan çok memnun. "Gelecek yıl Türkiye'nin en büyük e-ticaret holdingi olacağız" diyen Tatari, şöyle devam ediyor: "Şu an piyasada sonu 'foni' ile biten 35'in üzerinde site var. Bir sektör yarattık" diyor. Şu sıralar yeni e-ticaret sitesi projeleri üzerine odaklanmış durumda. Tatari, sadece aksesuvar, saat, çanta gibi ürünlerin indirimli ya da sezon fiyatlarıyla satılacağı e-ticaret siteleri kurmayı planladıklarını söylüyor.