5 günlük hava durumu
16 Şubat 2012 Perşembe

"Dosya masrafı"na iade kararı

  • yeni haber
  • AA
  • Giriş Saati: 16.02.2012  10:23
    Güncelleme : 16.02.2012  14:07

Kastamonu'nun Abana ilçesinde tüketici mahkemesi, bir bankanın, konut kredisi kullanan tüketiciden aldığı dosya masrafının tamamı ile ekspertiz ücretinin bir kısmını tüketiciye geri ödenmesine hükmetti.

Abana'da bir kamu kurumunda çalışan ve bir süre önce bir bankadan 78 bin 500 TL'lik konut kredisi kullanan D.G.Ç, kendisinden komisyon ve çeşitli masraflar adı altında bin 570 lira fazla ücret alındığını öne sürerek tüketici mahkemesine başvurdu.

Dava dilekçesinde bankanın verdiği kredi ödeme planında komisyon ve masraflar adı altında alınan ücretten bahsedilmediğini vurgulayan davacı, evrensel tüketici hakları arasında bilgilendirme hakkının olduğunu, bankanın kullanacağı kredinin tüm koşullarını ve içeriğine kendisine anlatmak, kendisini bilgilendirmek ve aydınlatmak zorunda olduğunu ifade etti.

Davacı, bunların hiç birinin yapılmadığı gibi, önüne sayfalar dolusu bir sözleşme konulduğunu ve imzalamasının istendiğini, bu sözleşmeleri okumasının mümkün olmadığını ve okusa da içeriğine etki etmesinin söz konusu olmadığını kaydetti.

Dilekçesinde bunun, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu'nun 6. maddesi gereği haksız şart teşkil ettiğinin açık olduğunu öne süren davacı, komisyon ve masraf altında alınan bin 570 liranın tarafına iadesine karar verilmesini talep etti.

Bankanın mahkemeye gönderilen savunma dilekçesinde ise müşteriye hangi şartlarda kredi kullanabileceği ve kredi koşulları hakkında konut finansmanı sözleşme öncesi bilgi formu düzenlenerek verildiğini ve formun müşteri tarafından incelendikten sonra imzalanarak şubeye teslim edildiği öne sürüldü.

Davacıya sözleşme öncesinde bilgi formunun masraf ve giderler başlıklı bölümünde düzenlemenin yer aldığı iddia edilen dilekçede, çeşitli giderler için toplam bin 570 TL'nin davacıdan kredi kullandırma aşamasında peşin olarak tahsil edildiği hatırlatıldı.

Dilekçede, davacının, bankanın kendisini masraf ve gider oranları hakkında ve kredi sözleşmesinin içeriği hakkında bilgilendirmediği yönündeki iddialarının asılsız olduğu belirtilerek, davanın reddedilmesi, yargılama giderleri ve vekalet ücretinin davalı tarafa yükletilmesi talep edildi.

Tüketici mahkemesi sıfatıyla davaya bakan Abana Asliye Hukuk Mahkemesi ise bilirkişi raporu doğrultusunda başvuruyu kısmen kabul ederek, 785 liralık dosya masrafı ücreti ile ekspertiz ücretinin 285 lirasının D.G.Ç'ye geri ödenmesine karar verdi.

kalan karakter 460

snngck snngck

arkadaşlar ben gittim tüketici hakem heyetine baş vurdum.imzaladığınız şözleşmede dosya masrafı belirtmemişlerse yani şukadar dosya masrafı alırız yada dosya masrafı ibaresinden bahsediyo hakem heyeti şuanda hakem heyeti benim lehime olduğunu söyledi.bende bekliyorum şuan. sizde durmayın başvurun benden kesilen dosya masrafı 2900 tl bu tefecilerin bizi sömüürmesine izin vermeyin

Aynı Görüşte misiniz?
evet89
hayır0
cevapla 04.04.2012 19:06
adalet adalet

bu işe devletimiz neden el atmıyor?vatandaşına sahip çıkması gerekmez mi?

Aynı Görüşte misiniz?
evet23
hayır0
cevapla 22.05.2012 15:56
ysf ysf

banka kaybettiyse kendi hatasındandır. yoksa bu masrafların olduğunu sağır-kör-küçük büyük tüm sultanlar biliyor. ödeme planına yazmayı unutması, bankanın hatası olarak iade kararı verdirmiş.

Aynı Görüşte misiniz?
evet46
hayır18
cevapla 17.02.2012 00:58
A S A S

S.A ARKADAŞLAR NE OLURSA OLSUN HAKKIMIZI ARAMAK GEREKİR AMA NE OLURSA OLSUN MAHKEMEYE VEREN ALIR PARASININ İADESİNİ ÇÜNKÜ MAHKEME KARARI VAR. BANKALARA GİDİP SORMAYIN ALINIP ALINMAYACAĞINI GEREKLİ EVRAKLARI TOPLAYIN BAŞVURUNUZU YAPIN ARKADALAR VERMEK ZORUNDALAR ONLAR BELKİ KABULLENEMİYOR AMA İŞİN GERÇEGİ BU ALLAH ONLARA KİMSEYİ MUHTAÇ ETMESİN.HAKIMIZI ARAYALIM BİRLİKTEN KUVVET DOĞAR.


Aynı Görüşte misiniz?
evet21
hayır0
cevapla 05.04.2012 09:12
kaankara kaankara

hoca biraz boş konuşmussun sen.ödeme planlarının çogunda yok o dosya masraf bölümü yani çogu insan mahkemeye verirse kazanır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır0
cevapla 06.03.2012 23:04
acar acar

şimdi dosya masrafı kalktımı kalkmadı mı

Aynı Görüşte misiniz?
evet34
hayır22
cevapla 16.02.2012 11:56
Bayram Bayram

Alanyadan yazıyorum bende konut kredisi kullandım.masraflar hakkında hiç bir bilgi vermediler.masraf faiz oranının içinde dediler.her işlem bitti hesaba 4800 lr eksik geçiyorlar.ve sonrada bu masraf deniyor tapuyu almışım eve taşınmışım neyapacagımı bilmedim ve bunu kabüledilmek zorunda bırakıldım hakkımı bende arayacagım saygılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır3
cevapla 29.08.2012 18:40
ayşenur aksarı ayşenur aksarı

ben konut kredisi çektim bundan 4 ay önce benden 2,500 tl dosya masrafı altında ücret aldılar fakat dosya masrafını bize 2,500 tl olduğunu söylediler ama bu parayı neden ve nereye kestiğini bilmiyorum ben bu parayı geri almak istiyorum zaten bir dünya faiz ödüyorum nasıl alabiliriz başvuran yorum yazsın lütfen yol göstersin

Aynı Görüşte misiniz?
evet18
hayır0
cevapla 29.08.2012 14:41
U.T. U.T.

ARKADAŞLAR BEN BİRTANE KAZAN ARKADAŞ BİLİYORUM AMA DAHA ÖDEMESİNİ ALAMADI
BEKLİYOR. BUNU BÖYLE DEĞİL DE DEVLETİN TAM EL ATMASI GEREKİR. VERECEKSİN KARDEŞİM DEMELİ AMA NERDE ÖYLE ŞANS HERKES KENDİ ÇABASIYLA HAKKINI ARIYOR.BÖYLEDE OLUNCA İŞLER ZOR OLUYOR. KARAR KESİNSE MAHKEMEDE UGRAŞMAK YANLIŞ İLGİLİLER Bİ ZAHMET İLGİLENİRSE VATANDAŞ DA RAHATLAR.HAYIRLISI OLSUN.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 12.01.2013 11:59