İDOBÜS'LE BAŞLADI METROBÜS'LE DEVAM
İDO'nun özelleştirmesine TAV ile giren ve İDOBÜS kavramının fikir babası olan Souter, Metrobüs özelleştirmesiyle de ilgilendiklerini belirtti
Bir otobüs ile işe başlayarak 30 yılda dünyanın en büyük taşımacılık firmalarından birini kuran Brian Souter Türkiye'ye İDO ile adım attı. Dünyada birçok ilki gerçekleştiren Souter Türkiye'de de ucuz havayollarını denize uygulayarak İDOBÜS adlı yeni ürünün de fikir babası oldu. Otobüsü denizden yürüterek İstanbul İzmir yolunu 6 saate düşüren İDOBÜS'te fiyatlar 1 TL'den başlıyor. Souter'ın yeni hedefi ise Metrobüs özelleştirmeleri. Kademeli olarak özelleşmesi beklenen Metrobüs ile ilgilendiklerini söyleyen Souter, "Türkiye'ye geldiğimde bu sisteme ihtiyaç duyulduğunu görmüştüm. Dünyada 30 yıllık geçmişi olan bir taşımacılık şekli ve İstanbul'da da başarılı oldu" dedi.
TAV'LA YURTDIŞINA BAKIYOR
İDO'nun özelleştirmesine TAV ile giren Souter aynı zamanda Türkiye'deki ortağıyla yurtdışında da yatırım fırsatı kolluyor. Souter, iki proje konusunda görüşmelerin olduğunu ancak henüz somut bir yatırımın bulunmadığını da dile getirdi. Marmara Bölgesi'nin şehirlerarası demiryoluna alternatif olabilecek bir deniz yoluna sahip olduğunu dile getiren Souter, "Bence Marmara bu konuda bir cennet. Bu bölgede demografi de oldukça değişik ve her sosyo-ekonomik statüden insan var. Bu nedenle ilk etapta verdiğimiz bu hizmeti tek tip olarak düşünüyoruz. Ancak daha sonra premium tarzda bir ürün yapılanması da olabilir" dedi.
YÜZDE 70'LİK DOLULUK ORANI BEKLİYORUZ
33 sefer yapılacağını ve 12 bin kişilik bir kapasiteye ulaşmayı düşündüklerini de söyleyen Souter, "Yüzde 70'lik bir doluluk oranı olacağını öngörüyoruz" dedi. Üçüncü köprünün yapılması ile beraber İDO'nun gelirlerinde azalma ihtimalini de değerlendiren Souter, "Türk ekonomisindeki büyüme çok güçlü. Bu nedenle taşımaya olan ihtiyacın hızla artacağını düşünüyorum" şeklinde konuştu.