5 günlük hava durumu
22 Ekim 2012 Pazartesi
öğretmen zam

lere 270 TL geliyor

  • yeni haber
  • Giriş Saati: 22.10.2012  09:01
    Güncelleme : 22.10.2012  15:10

Hükümetten ve emeklilerine müjde geldi. Öğretmenlerin ek göstergesi 3000'den 3600'e yükseltiliyor.

Maliye Bakanlığı, memurlar arasındaki maaş dengesizliğini gidermek için ikinci perdeyi açıyor. Ek gösterge dengesizliğini ortadan kaldıracak çalışma ile ve emeklilerinin 3000 olan ek göstergesi 3600'a yükseltilecek. Bakanlık yetkililerinden alınan bilgiye göre, ek gösterge düzenlemesi ile, emekli öğretmenlerin maaşlarına 270 TL'den başlayan yapılması planlanıyor. Bu artıştan mevcut öğretmenler de emekli olduklarında yararlanacak. Emekli öğretmenlerin aylıklarındaki zammın, maaş düşüklüğünden dolayı emekli olmayan öğretmenleri de teşvik edeceği belirtiliyor.

EK GÖSTERGE AYARI


Öte yandan çalışmayla, bakanlıklarda görev alan, ek göstergesi 3000 olan daire başkanları için de düzenleme yapılacak. Ek göstergeleri 3600'a yükseltilecek. Yine genel müdür yardımcılarının 3600 olan ek göstergesi de 5300'e çıkarılacak. Üniversitelerde görev yapan daire başkanlarının 3000 olan ek göstergeleri de 3600 olacak. Emekli ve çalışanların maaşlarını yükseltecek, emekli ikramiyelerini artıracak çalışmanın 2013'ün 2. yarısında yürürlüğe girmesi bekleniyor.

EŞiT iŞE EŞİT ÜCRET


Maliye Bakanlığı, 2011'de de, kamu çalışanlarının bazı mali haklarına ilişkin düzenleme yapmıştı. Kamuda eşit işe eşit ücret düzenlemesi ile kariyer uzmanların ek göstergesi 3600'a çıkarılmış ve aralarındaki ek gösterge dengesizliği giderilmişti. Bakanlığın hazırladığı son tasarı ile diğer çalışanların da ek gösterge dengesizliği kademeli olarak giderilecek. Tasarının yasalaşması ile birlikte kamuda aynı görevi yapan çalışanlar arasındaki ek gösterge sorunu tarihe karışacak.

Kaynak: Takvim

Etiketler : ,

kalan karakter 460

yüksel yüksel

öğretmen maaşları artık memur maaşları ile değil asgari ücretlilerin maaşları ile hesaplansın zaten hademeden bile az kazanan öğretmenler artık memur değil benim gözümde.

Aynı Görüşte misiniz?
evet311
hayır15
cevapla 23.10.2012 11:39
edal edal

ayni fikirdeyim maalesef

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 31.07.2013 07:04
melek melek

evet aynen katılıyorum arkadaşa

Aynı Görüşte misiniz?
evet59
hayır6
cevapla 07.01.2013 11:42
halilkaya halilkaya

Cumhuriyet in kurulmasından bu yana öğretmenler başka meslek gruplarına bu kadar ezilmemiş, bence öğretmenlere laf eden onun aldığı parayı çok görüp az iş yaptığını düşünen vatandaşların çocukluğuna inmek lazım. biz diğerleri çok alıyorlar demiyoruz! yaptığımız işe ve çektiğimiz çileye göre az alıyoruz diyoruz. teşbihte hata olmasın lütfen!! ağlayan sadece öğretmen ve polisler diyen vatandaş ne yazıkki seni yetiştirende bir öğretmen onun adına üzgünüm...

Aynı Görüşte misiniz?
evet155
hayır5
cevapla 20.11.2012 14:58
mustafa mustafa

uzman erbaş arkada ne mezunu acaba biz öğrmenler 4 sene üniversite okuyoruz hizmetli memurladan daha düşük alıyoruz ben askerliğimi doğuda yaptım uzman erbaşlar nöbet tutmuyor askerler tutuyor onlar karakolda kağıt oynuyorlardı...

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır1
cevapla 19.04.2013 17:14
uzman uzman

öğretmenlere saygım sonsuz.Ben 19 yıllık 43 yaşında güney doğuda görev yapan uzman erbaşım günde 18 saat mevzide nöbet tutuyorum pkk lılar ne zaman bize saldıracaklar diye sabaha kadar bekliyorum.Aldığım maaş 2400 tl. Ve üstelik hükümet söz vermesine rağmen bizlere hala ek gösterge vermedi.Bizlerin mesleğe başladığımızdan beri hiç ek göstergemiz olmadı. Emekli olan arkadaşlarımız 1050 tl. maaş alıyorlar. kolay gelsin.

Aynı Görüşte misiniz?
evet37
hayır41
cevapla 24.12.2012 00:38
halilkaya halilkaya

son 10 yılda her sene kasım ayının son haftasına bakın öğretmene zam diye bir dedikodu çıkarılıyor. öğretmenin ağzına bir parmak bal sürüp aylığına ek vergi bindiriyorlar, yine aynı durum demekki aylığımızdan yine kesinti yapacaklar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet117
hayır6
cevapla 20.11.2012 15:34
mehmet mehmet

Öğretmenler hak etmiyor diyenlerin okul notlarını merak ediyorum doğrusu.
Eminim başarıp bir yerlere gelmiş öğrenciler öğretmenler
daha fazlasını hakediyor diyordur.Sen evinde iki çocuğa bakamazken bir okulda 104
çocuğa bakan öğretmen biliyorum.

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 12.08.2013 11:43
mehmet ceylan mehmet ceylan

Sayın Yetkililer Sendika Başkanı Bakanım Başbakanım Dogu ile batı şartları birmi sosyal hayat birmi acilen doğudaki ögretmenlere en az 750 tl ek ödeme verilmesi lagzım çünkü dogudaki polise veriliyor ögretmenin hakkı

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 20.06.2013 09:57