Güney Koreli Hyundai, stratejik öneme sahip küçük otomobillerini Türkiye'ye emanet etti. A segmentinde yer alan i10'dan sonra B segmentinde yer alan i20 modelinin Avrupa için tek üretim merkezi Hyundai Assan İzmit tesisleri oldu. Hindistan fabrikası ise i10'dan sonra yenilenen i20'de de devre dışı kaldı. Daha önce Hindistan'ın üretip Avrupa'ya ihraç ettiği üç kapı ve sağdan direksiyonlu i20 modelleri de artık Türkiye'de üretilecek. Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, yenilenen i20 modeliyle birlikte ihracat pazarlarına yeni ülkeler eklendiğini söyledi. Yeni i20 modelini aralarında Avustralya'nın da bulunduğu 32 ülkeye ihraç edeceklerini anlattı.
İHRACAT ARTIYOR
Avrupa otomobil pazarında yaşanan canlılığın, Hyundai Assan'ın ihracat rakamlarına yansıdığını söyleyen Göker, şunları anlattı: "Her ay yaklaşık 4 bin adet ek talep geliyor. 2014 ihracatımız 182 bin adeti bulur. Yıl sonuna kadar 58 bin 500 adet eski i20, 25 bin 500 adet yeni i20 ihraç ederiz. i10 ihracatı ise 98 bin adedi olur." 2014'te i20 modelinin yer aldığı B segmenti satışlarında yüzde beş artış beklendiğini söyleyen Göker, "Beş yılda ise yüzde 25 büyüme öngörülüyor. Talep artışına üretimi 216 bin adede çıkararak, cevap verebiliriz" şeklinde konuştu.
YERLİLİK ORANI YÜZDE 70
Yenilenen
i20 yaklaşık 16 ayda geliştirildi. 15 Ekim'de seri üretime başlanacak i20'de yerlilik oranı yüzde 70'i buldu. Yıl sonunda toplam üretimin 202 bin adete çıkması bekleniyor
1.2 MİLYAR TL YATIRIM
1997'de
üretime başlayan Hyundai Assan, 2002'de Starex hafif ticari aracıyla ihracata başladı. 2007'de fabrikanın kapasitesi 100 bin adede çıkarıldı. 2013'te 1.2 milyar yatırımla kapasite ikiye katlanarak 200 bin adede yükseldi. İzmit'te bugün üç vardiyada i10 ve i20 modelleri üretiliyor.
KOMPAKT SUV ÜRETİMİNE ADAY
Hyundai
Assan, i10 ve i20'den sonra üçüncü bir modelin üretimi için çalışıyor. Önder Göker, Güney Koreli markanın, üretmeyi planladığı B-SUV modelinin üretimi için aday olduklarını söyledi.
OTOMOBİL 'OSCAR'INDA BÜYÜK YARIŞ
Otomotiv dünyasının en prestijli ödülü Car of the Year (Yılın Otomobili) adayları belli oldu. Kesinleşmeyen listeye göre 33 yeni otomobil 2015'in otomobili olmak için yarışacak. İlk eleme sonucu finale kalan 7 finalist 15 Aralık tarihinde belirlenecek. 22 ülkeden 59 jüri üyesinin oylarıyla büyük ödülü kazanan otomobil ise 2 Mart 2015 tarihinde Cenevre Otomobil Fuarı'nda açıklanacak.

Audi TT Coupe

BMW 2-Serisi Active Tourer

BMW 2-Serisi Coupe

BMW i8

BMW X4

Citroen C1

Citroen C4 Cactus

Fiat 500X

Ford EcoSport

Ford Mondeo

Hyundai i20

Infiniti Q50

Jeep Renegade

Kia Soul

Lexus NX

Lexus RC

Mercedes-Benz C

Mercedes-Benz GLA

Mercedes-Benz S Serisi Coupe

Nissan Pulsar

Nissan Qashqai

Nissan X-Trail

Opel Corsa

Peugeot 108

Porsche Macan

Renault Twingo

Skoda Fabia

Smart ForTwo

Smart ForFour

Subaru WRX STI

Suzuki Celerio

Toyota Aygo

Volkswagen Passat
SON 10 YILIN BİRİNCİLERİ
2014 Peugeot 308
2013 Volkswagen Golf
2012 Opel Ampera/ Chevrolet Volt
2011 Nissan Leaf
2010 Volkswagen Polo
2009 Opel Insignia
2008 Fiat 500
2007 Ford S-Max
2006 Renault Clio
2005 Toyota Prius
ÜÇÜNCÜ NESİL SORENTO'NUN BOYU UZADI
Kia'nın
dünyada en çok satılan SUV modeli Sorento, tamamen yenilendi. Üçüncü nesil Sorento, eski modele göre 80 mm uzayan dingil mesafesi sayesinde daha geniş iç hacim sunuyor. Eski modele göre boyu 95 mm uzayan ve tavan yüksekliği 15 mm alçalan yapısıyla yeni bir tasarıma kavuştu. Yeni Sorento'nun Avrupa tanıtımı ekimde Paris Otomobil Fuarı'nda gerçekleştirilecek.
DÖRT YAPRAKLI YONCA EFSANESİNE DEVAM
Alfa
Romeo'nun 1923'den bu yana spor otomobillerinin sembolü olan Quadrifoglio Verde (Dört Yapraklı Yonca) efsanesi, Giulietta ve MiTo modellerinde hayat bulmaya devam ediyor. 240 bg gücünde 1750 cc turbo benzinli motora sahip 2014 model Alfa Romeo Giulietta QV ile 1.4 MultiAir turbo benzinli 170 bg gücündeki MiTo QV İtalya ve Avrupa'da satışa sunuldu. Her iki model, ekimden itibaren Türkiye'de satılacak.