X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Trende hızı artırıyor
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Trende hızı artırıyor

  • Giriş Tarihi: 1.10.2014

Tülomsaş ile birlikte Eskişehir'deki fabrikada TCDD'ye yük lokomotifi üreten General Electric (GE) Türkiye planlarını revize etti. Firma özel sektöre lokomotif satışıyla birlikte yatırımını katlayacak

Özel sektöre lokomotif satışının önünün açılmasıyla pazarda da hareketlenme başladı. Taşıma maliyetlerini düşürmek için kendi lokomotifini satın almak isteyen, özellikle ağır yük taşıyan maden ve lojistik firmaları pazarı da büyütecek. General Electric (GE) Transportation'ın Avrupa, Ortadoğu, Kuzey Afrika Başkanı Gökhan Bayhan, özel sektöre lokomotif satışının önünün açılmasından sonra GE'nin Türkiye'ye daha fazla yatırım kararı aldığını söyledi. Bayhan, "Özel sektörden lokomotife talep çok yüksek. Talep geldikçe biz de üretimi artıracağız" dedi. 2015 sonuna kadar Tülomsaş ile birlikte TCDD için ürettikleri 20 lokomotifin tamamını teslim etmiş olacaklarının altını çizen Bayhan, "Hükümetin 2023 planlarıyla GE'nin planları örtüştüğü için Türkiye'ye daha fazla yatırım yapma kararı aldık" dedi.

ŞARTNAMELER 2015'TE ORTAYA ÇIKAR
GE ile yaptıkları 20 yıllık işbirliğinin özellikle yan sanayiye iş yarattığının altını çizen Tülomsaş Genel Müdürü Hayri Avcı ise, "Bu şekilde yan sanayicimiz kalite standartlarını artırarak GE'nin yan sanayicisi oluyor. Bir taraftan da ABD'ye ihracatın yolu açılmış oldu" dedi. 2015 itibarıyla kurumların lokomotif satın alma şartnamelerinin çıkmaya başlayacağının altını çizen Avcı, "Lokomotifleri biz üreteceğiz. Kapasitemiz yeterli. Ciddi bir pazar oluşacak ve biz de bu potansiyeli değerlendireceğiz. Eskişehir fabrikamız ihtiyaç olduğunda 200 lokomotif üretecek güçte" dedi. Demiryolu ile yük taşımacılığının yüzde 5'lerden 20'lere çıkmasının hedeflendiğini vurgulayan Avcı, bunun da maliyetleri ciddi anlamda düşüreceğini ifade etti

KARBON SALINIMI DÜŞÜK
GE'nin Tülomsaş ile birlikte Eskişehir'de ürettiği lokomotif Power Haul da InnoTrans Fuarı'nda sergilendi. Yakıt tüketimini yüzde 18'e kadar azaltan lokomotifin benzerlerine göre çekiş gücü yüksek, karbon salınımı ise düşük. TCDD'ye teslim edilen ilk 5 lokomotif ilk olarak Eskişehir-Ankara-Bilecik- Afyon hattında kullanılacak daha sonra Türkiye'yi dolaşacak. 2012'de stratejik ortaklık anlaşması imzalayan ikili büyüyen pazarla birlikte işbirliklerini de uzatmayı planlıyor.

İSTANBUL ULAŞIM MEKKE VE MEDİNE'DE METRO İŞLETECEK
İstanbul Ulaşım Genel Müdürü Ömer Yıldız, Medine ve Pakistan'da metro ve metrobüs işletme projelerinin içinde bulunduklarını şimdi Mekke'nin metrosunun gölge işletmecisi olmak için çalışmaların son aşamaya geldiğini söyledi. İşletmeciliğin yanı sıra tramvay tasarım ve mühendisliği de yaptıklarının altını çizen Yıldız, İBB'nin 2019 yılı itibarıyla kentte 400 kilometre uzunluğunda bir raylı sistem ağı kurmayı hedeflediğini söyledi. İlk etapta Şubat 2015'e kadar 18 aracı tamamlayacaklarını ifade eden Yıldız, "Topkapı-Sultançiftliği hattında 129 araca ihtiyaç var. 5 yıl içinde 1.2 milyon euro yatırımla bu ihtiyac ıkarşılayacağız" dedi. Berlin'deki InnoTrans Fuarı'nda İstanbul Tramvayı'nı da görücüye çıkaran firmanın geçen yıl 500 milyon liranın üzerinde ciro yaptığını bu yıl da yüzde 20 büyüme öngördüklerini dile getiren Yıldız, metro aracı üzerinde çalıştıklarını, asıl hedeflerinin ise Avrupa'da toplu taşıma işletmeciliği yapmak olduğunu kaydetti.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.