Türkiye'de indirimli alışveriş yapmaya alışan tüketici, bu yıl iskonto döneminin gecikmesiyle tüketimi kesti. Geçen yıl bu dönemlerde yüzde 50'ye varan indirime giren ancak bu yıl iskontoyu geciktirme kararı alan perakendeci ise durgunluktan şikâyetçi. Tüketici "Nasıl olsa yakında indirime girer" psikolojisiyle hareket edip alışverişi ertelerken, perakendeciler, "Bu yıl tüketici erken indirim beklemesin" uyarısında bulundu.
EN ERKEN ARALIKTA
Perakende sektöründe kış sezonunun en iyi aylarının eylül-ekim olduğu belirtiliyor. İlk defa bu yıl ekimde erken indirime girmeyen perakendeciler, aralıktan önce fiyatları düşürmeyi planlamıyor. Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, bu sezonu gerçekçi fiyatlarla açtıklarını, dolayısıyla tüketicilerin aralıktan önce yüksek oranlarda indirim beklememesi gerektiğini söyledi.
MÜCADELE VERDİK
Roman'ın patronu Turgut Toplusoy da, yedi yıldır erken indirime girmemek için büyük mücadele verdiklerini belirtti. Sezonu yüksek değil makul fiyatlarla açtıklarını söyleyen Toplusoy, "Müşterimiz artık erken indirime girmeyeceğimizi biliyor. Dolayısıyla ürünü indirimde bulamayacağını düşünerek erken almak istiyor. İskonto yapmadığımız için satış kaybı yaşamıyoruz" diye konuştu. Sektörde indirime girmeyen ancak işlerinin azaldığını söyleyen marka sahipleri, cironun geçen yıla göre yüzde 20 azaldığını belirtti.
YÜKSEK ORANA DİKKAT EDİN!
Sektör
temsilcileri yüksek indirimli ürünlerle mağazaya çekilen müşteriyi uyardı. Temsilciler, "Etiketi inceleyin. Eski fiyatı, ne kadar indirim yapıldığını iyi analiz etmek gerekir" dedi.
YABANCILAR ŞİKâYETÇİ
PauL&Shark'ın Türkiye temsilcisi Selçuk Güzenge, indirimdeki düzensizliğin en çok yabancı markaları etkilediğini söyledi. Tescilli markaların yurtdışıyla aynı anda hareket etmesi gerektiğinin altını çizen Güzenge, "Yerliler erken indirime girdiğinde rekabet şansımız azalıyor. İndirim dönemlerinin kurala bağlanması şart" diye konuştu.