X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Ar-Ge ateşinde pizza
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Ar-Ge ateşinde pizza

  • Giriş Tarihi: 23.11.2014
Ar-Ge ateşinde pizza
Ar-Ge ateşinde pizza

Hızlı kent yaşamı ve çalışan nüfusun artmasıyla paket servisin yıldızı haline gelen pizzanın da artık bir inovasyon merkezi var. Tüketicilerin yüzde 30'unun mobil siparişi tercih etmeleriyle Maslak'ta bir inovasyon merkezi kuran Domino's Pizza, burada gıda ile teknolojiyi buluşturan çalışmalar yapıyor

Türkiye'de 2 milyar liraya ulaşan pizza pazarı, online siparişte atağa kalktı. Tüketicilerin yüzde 30'u siparişlerini online kanaldan vermeye başladı. Paket serviste bu alanın hızlı büyüdüğünü gören şirketler de teknoloji yatırımlarında gaza bastı. Pazarın büyük bir bölümüne hakim olan Domino's Pizza ise hem yeni tatlar geliştirmek hem de teknolojide kendini geliştirmek için inovasyon merkezi kurdu. Maslak'ta 3 bin metrekarelik alanda 5 milyon TL'lik yatırımla hayata geçirilen bu merkezde çalışmaya başlayan şirket, 200 çalışanını da buraya taşıdı.

3 YIL ÖNCE YÜZDE 5'Tİ

Domino's Pizza Genel Müdürü Aslan Saranga, gıda mühendisleri ve büyük bir teknoloji ekibinin çalıştığı merkezin adeta bir laboratuvar olduğunu söyledi. Her yıl onlarca ürün üzerinde çalıştıklarını belirten Saranga, "Burayı sadece gıda alanında yenilik yapılan bir merkez olarak görmemek lazım. Bizim için en önemli işlerden biri de teknoloji. Tüketicinin teknoloji kullanımı artıyor. Örneğin 3 yıl önce yüzde 5 olan mobil sipariş oranı bu yıl 30'a çıktı. Biz de bu hıza cevap verebilmek için yenilik yapmak zorundayız" dedi.

BİN MAĞAZAYA ULAŞMAYI HEDEFLİYOR
1.5 yıl önce Domino's Türkiye olarak Rusya pazarının master franchise haklarını aldıklarını hatırlatan Aslan Saranga, önümüzdeki günlerde de Azerbaycan'da mağaza açacaklarını söyledi. Önümüzdeki aylarda ise Gürcistan'a gireceklerini açıklayan Saranga, "Türkiye bölgenin merkezi olacak" dedi. Türkiye'de halen 405 restoranı bulunan Domino's, 2017'ye kadar 700, 2020'de ise yurtiçi ve yurtdışında bin mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Saranga, 2014'te 650 milyon TL'lik ciroya ulaşacaklarını söyledi.

6 LİRAYA KARIN DOYURUYORUZ
Aslan Saranga, düşük gelir grubu olan C ve D segmenti müşterinin, orta ve yüksek gelir grubu olan A ve B'ye göre daha hızlı büyüdüğünü söyledi. Bunun nedeninin pizzanın uygun fiyatı olduğunu belirten Saranga, "Orta boy bir pizzayı 9-10 liraya satıyoruz. Bunu iki kişinin yediğini düşünürsek aslında 6-7 liraya karın doyuruyoruz" diye konuştu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.