X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER 5 Türk'ten biri patron adayı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

5 Türk'ten biri patron adayı

  • Giriş Tarihi: 30.11.2014
5 Türk'ten biri patron adayı
5 Türk'ten biri patron adayı

Amway'in araştırması Türkler'de kendi işinin patronu olma isteğinin yüzde 7 arttığını ortaya koydu. Buna göre her 5 Türk'ten biri patron potansiyeli taşıyor

Ekonomik krizlerden çıkış yolu olarak görülen ve bu nedenle bütün hükümetlerin kamu projeleriyle giderek daha da desteklediği girişimcilik, hızlı bir yükseliş trendinde. Binlerce girişimcisiyle ailelerin ekonomilerine katkıda bulunan doğrudan satış şirketi Amway, her yıl girişimciliğin özellikle gençler tarafından nasıl algılandığı ve global seyrini ortaya koyan bir araştırmaya imza atıyor. 38 ülkede anket yoluyla hazırlanan Amway Global Girişimcilik Raporu'na göre özellikle Y kuşağı olarak bilinen 15-35 yaş arası gençlerin yüzde 80'i kendi işini kurmaya pozitif bakıyor. Türkiye'de girişimciliğe sıcak bakanların oranı bu yılki araştırmada geçen yıla oranla yüzde 7 artarak yüzde 68'e ulaştı. Bu oran her ne kadar 38 ülke ortalamasının biraz altında kalsa da ankete 'girişimciliğe olumlu bakmıyorum' yanıtı verenler, geçen yıla göre yüzde 2 azaldı. Amway Avrupa Dış İlişkiler Bölge Direktörü Candan Çorbacıoğlu'na göre bu sonuç özellikle gençler ve kadınlarda girişimciliğe ilginin artmasıyla açıklanabilir.

DOĞU ANADOLU İLK SIRADA

Candan Çorbacıoğlu, özellikle 35 yaş altı gençlerin yüzde 71'lik oranla Türkiye ortalamasının üzerinde patron olmaya meyilli olduğunu vurguluyor. Bu oran 35-49 yaş arasında yüzde 65'e düşüyor. Araştırmaya göre Doğu Anadolu Bölgesi'ndekilerin yüzde 82'si ise kendi işinin patronu olmaya daha hevesli. Bu bölgeyi yüzde 71'le Karadeniz, 70'le de Orta Anadolu izliyor. Girişimciliğe en soğuk yaklaşan bölge ise Ege olarak ortaya çıkıyor.

TÜRKLER'İN POTANSİYELİ YÜKSEK
Kendi işini kurmaya sıcak baktığını belirten üniversite mezunlarının oranı yüzde 74, daha alt düzeyde eğitimi olanların oranı ise yüzde 66 oranında. Çorbacıoğlu, bu durumu Türkiye'de girişimcilik potansiyelinin Avrupa Birliği'nden daha yüksek olduğunu ifade ediyor.

MESELE PARA DEĞİL
Araştırmada girişimciliğe olumlu bakanlara bunun nedenleri de sorulmuş. İşte sonuçlar:
Yüzde 31: İşverene bağlı olmamak için
Yüzde 30: İkinci bir gelir kaynağı olsun diye
Yüzde 27: Aile, boş zaman, kariyer dengesi için
Yüzde 26: Kişisel tatmin
Yüzde 10 İşsizliğe alternatif

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.