Saç
dökülmelerine karşı geliştirdiği kişisel bakım ürünleriyle tanınan Biota Laboratuvarları, her yıl gerçekleştirdiği çift haneli büyümesini yeni ürün gruplarına da yaymak üzere düğmeye bastı. Türkiye'de 400 milyon dolarlık şampuan pazarında yüzde 9'luk paya sahip olan şirket, şimdi de bebek ürünlerini piyasaya sürdü. Dört Ar-Ge laboratuvarında yılda 4 milyon dolarlık yatırım yapan firmanın girdiği bir diğer alan ise hijyenik pedler. 2015'te 75 milyon liralık büyüklüğe ulaşması beklenen bebek şampuanları pazarına Biobaby markasıyla giren Biota, üst gelir grubunu hedefliyor. Ürünlerini eczanelerde tüketiciyle buluşturduklarını belirten şirketin pazarlama müdürü Gül Eroğlu, bebek ürünlerinde eczanelerin yüzde 10'luk paya sahip olduğunu söyledi.
BİTKİSEL GIDA TAKVİYESİ
Eroğlu, "Eczaneler cirolarının yüzde 20'sini ilaç dışı ürünlerden elde ediyor. A+ grubunda ise bu oran yüzde 50'ye çıkıyor. Biz de burada rekabet ediyoruz. Eczanelerdeki bebek şampuanı pazarı her yıl yüzde 24 büyüyor. Ürünlerimiz Almanya'daki laboratuvarlardan 5 yıldız sertifikası aldı" dedi. 2011'den bu yana Nutraxin markasıyla besin takviye ürünleri pazarlayan Biota Laboratuvarları, Nutribaby'yle yeni bir alana daha girdi. 150 milyon dolarlık pazarda her yıl çift haneli büyüdüklerini anlatan Gül Eroğlu, şimdi de 0-6 yaş grubu için balık yağı, multivitamin gibi bitkisel destek ürünlerini pazara sunduklarını anlattı. Eroğlu, "Bu pazarda rakip olarak sadece GNC'yi görüyoruz. Çünkü kalite olarak tek karşılığımız onlar. Vergi avantajından dolayı fiyatımız yüzde 20 ucuz" şeklinde konuştu.